אחרי שנים של פעילות - פלס"ר 7 ו-401 נסגרות, קצין השריון הראשי נפרד

04.01.22
מערכת אתר צה"ל

 

במהלך השנה האחרונה התקיימה עבודת מטה בהובלת זרוע היבשה, במהלכה נבחנו תהליכים ומרכיבים שיחזקו את תחום החשיפה-תקיפה ביחידות היבשה המתמרנות.

כחלק מעבודת המטה הוחלט על הסבת מסייעות שריון לפלוגות "חשיפה-תקיפה" אשר יפותחו בסמכות קצין חי"ר וצנחנים ראשי. הסבת המסגרות, קליטת ההכשרה ופיתוח כח אדם במודלי החי"ר מחייבים השתנות המבוססות על סגירת פלס"רי השריון הסדירות.

במסגרת השינוי, נסגרה פלס״ר 401, עוצבת עקבות הברזל, ב-13.09.2021 ופלס״ר 7, עוצבת סער מגולן, תיסגר ב-11.10.2021.

לוחמי ומפקדי הפלס״ר ימשיכו להיות חלק מליבת העשייה המבצעית וימשיכו את שירותם ביחידה הרב- ממדית ובסיירות החי״ר.

"על אף השינויים שנעשים אין אנו זונחים את העבר ומורשת הקרב העשירה של פלוגות הסיור והיא תמשיך להיות מועברת ומלומדת מדור לדור בכלל מערכי השריון", מדגישים בחיל השריון. "המשפחות השכולות של פלוגות הסיור והמסייעת והנפגעים בגוף ובנפש ימשיכו להיות חלק ממשפחת השריונרים - נמשיך ללוותן ולסייע בכל אשר יידרש".

"אנחנו רואים בשינוי זה תהליך משמעותי בשמירת רלוונטיות הכוחות להתמודדות עם אתגרי המלחמה והלחימה בעתיד", אומרים בזרוע היבשה. 

איגרת קצין השריון הראשי, תא"ל אוהד נג'מה: 

חיילי חיל השריון ומפקדיו,
לפני כחודש כולנו חגגנו את פתיחת השנה החדשה ואת ההזדמנויות הטמונות בחובה. זוהי העת לסכם את התקופה האחרונה ולזמן לנו התחלות חדשות, הזמן בו נסגרת דלת אחת- ואחרת נפתחת.
חיל השריון הוא החיל המתמרן העיקרי והמוביל של צה"ל. באמצעות קטלניות, הגנות, ניידות וקישוריות למרחב לצד כוח אדם איכותי וטכנולוגיה מתקדמת, כולכם מהווים חלק מכריע בזרוע היבשה, וכמובן במערכה הבאה.

אמנם, יכולות אלו אינן מגיעות יש מאין. אנו נערכים ומשתנים כדי להתאים את עצמינו לתרחישי הייחוס העדכניים ביותר למערכה הבאה- השתנות היא צו השעה לכן, כחלק מעבודת מטה רחבה הזרוע היבשה ועל-פי הגדרת הרמטכ"ל, הוחלט כי פלוגות הסיור בחטיבות השריון יסגרו וכי עלינו להגביר את יכולת החשיפה-תקיפה של צה"ל באמצעות פלוגות חדשות המיועדות לכך. בחודש שעבר נסגרה פלוגת הסיור של עוצבת ״עקבות הברזל״ והיום נסגרה פלוגת הסיור של עוצבת ״סער מגולן״.

אנו נפרדים מלוחמי פלוגות הסיור לכל אורך השנים, בהערכה ובהוקרה למאמצים שהשקיעו ולהישגים בהם זכו. סגירת הפלוגות אינה מורידה מערכם ומתרומתם המשמעותית למאמץ הצה"לי בכלל הגזרות בכל שנות קיומנו. מורשת הקרב המפוארת והעשירה שלהן לנצח תהיה חלק מחיל השריון, כמו גם משפחות הנופלים- לנצח תישארו כולכם חלק ממשפחת השריונרים. אין ספק שסוד כוחן של פלוגות הסיור הוא ההון האנושי שמרכיב אותן, ושהוא יהיה משמעותי לביטחון ישראל גם ביחידות החי"ר המובחרות אליהן יצטרפו.

יחד עם הפרידה מפלוגות הסיור, אנו פותחים צוהר לפלוגות החשיפה-תקיפה שיצטרפו לשורותינו. כולי מלא בציפייה לראות בשטח את היכולות החדשניות והטכנולוגיות שהן יאפשרו לנו וליהנות מהפירות שיניבו. חיל השריון משלב בין אש עוצמתית, ניידות וטכנולוגיה מתקדמת והון אנושי איכותי מקצועי ומסור.