"נעשה כל מאמץ לעמוד במשימה שלנו"

21.08.23
מערכת את"צ

פיגוע ירי בוצע מרכב חולף על ציר 60 בסמוך לעיר חברון לעבר אזרחים שנסעו במקום. שני אזרחים נפצעו, בהמשך נקבע מותה של הפצועה, כוחות צה"ל ומד"א במקום העניקו טיפול רפואי לפצוע הנוסף. בלילה לאחר הפיגוע בוצע מבצע מעצרים נרחב ברחבי איו"ש, במהלכו נתפסו שני המחבלים.

 

"אתמול חווינו פיגוע קשה בגזרת החטיבה, לצערי הרב נרצחה בת שבע ז"ל ונפצע קשה אריה, תושבי בית חגי היקרים", אמר מפקד חטיבת יהודה, אל"ם ישי רוזיליו, "כחטיבה לא הצלחנו למנוע את הפיגוע. מרגע שהוא קרה, כל כוחות החטיבה והביטחון הגיעו בצורה הכי מהירה. הוטל כתר על העיר חברון וכפרים נוספים, ביצענו מרדף אחרי המחבלים שנמשך עד אתמול בלילה. הצלחנו ללכוד את שניהם ולמצוא את הנשק".

 

בעקבות הפיגוע, כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר חשודים ונפרסו חסימות במרחב. בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט על תגבור של גדוד ושתי פלוגות באוגדת יהודה ושומרון. הכוחות יתגברו החל מהיום, יסייעו בהגנה על הגזרה, במאמץ סגירת המעגל על המחבל ויתווספו לסד"כ התגבור הקיים באיו"ש.

הרמטכ"ל קיים תחקיר ראשוני והערכת מצב בזירת הפיגוע בדרום הר חברון, יחד עם ראש השב"כ, מפקד פיקוד המרכז ומפקד אוגדת יהודה ושומרון.

"אנחנו נמצאים עכשיו בתקופה של הסלמה וגל טרור שלא ידענו זה זמן רב", אמר מפקד פקמ"ז, אלוף יהודה פוקס, "נרדוף את האויבים מחווארה, מחברון ומכל מקום אחר. נבוא איתם חשבון - איתם ועם שולחיהם, ונעשה כל מאמץ לעמוד במשימה שלנו - להגן, לתת ביטחון, לתת תחושת ביטחון לתושבי מדינת ישראל".

"עשרות אלפי אנשים עומלים יום וליל בשביל להעניק ביטחון לתושבי ישראל. זו המשימה והאחריות שלנו", המשיך, "יש פיגועים שתוכננו ונמנעו באיו"ש בשנה האחרונה בכמויות גדולות. ברוב המקרים הצלחנו להקדים את האויב. לא תמיד אנחנו מצליחים, אבל כל יום אנחנו מנסים להיות טובים יותר, ומכל אירוע אנחנו לומדים".