התקיים דיון מיוחד בנושא ההנחיות והצעדים באימונים בצה"ל

20.08.23
מערכת את"צ

דיון מיוחד בנושא אימונים בצה"ל לאור נזקי מזג האוויר התקיים היום (ראשון) בראשות ראש המטה הכללי, רא"ל הרצי הלוי, ובהשתתפות סגן הרמטכ"ל, מפקד זרוע היבשה, ראש חטיבת המבצעים, קצין הבטיחות הראשי, ראש מחלקת בטיחות ובקרת איכות ביבשה, סגן קצין הרפואה הראשי ומפקדים נוספים.

בדיון הוצגו האירועים האחרונים בהם נפגעו חיילים כתוצאה מעומס החום. כל מקרה כזה יתוחקר ויילמד בפני עצמו. על בסיס מסקנות ראשוניות הוחלט בדיון על דרכי פעולה להתמודדות עם האירועים בטווח הזמן המיידי.

מפקד זרוע היבשה המליץ על שורה של החמרות באישורי הוצאת אימונים ובנהלים לביצוע אימונים, בהתאם לתנאי מזג האוויר והערכת המצב. נושאים אלו יוטמעו בקרב שרשרת הפיקוד וייבחנו בביקורות.

בנוסף לכך, בטווח הארוך הומלץ על בניית צוות לבחינת אופן ביצוע הכשרות ואימונים בראי ההתחממות הגלובלית ובתוך כך בחינה מחודשת של מועדי הגיבושים למתגייסי מחזור אוגוסט, וכן התאמת התשתיות.

הרמטכ"ל קיבל את ההמלצות שהוצגו בדיון והנחה לממשן ולהטמיען בכלל יחידות צה"ל באופן מיידי. הרמטכ"ל סיכם כי "מדובר באירועים חמורים, במהלכם נפגעו חיילים שלא נוכח פני אויב. אחריותנו כמפקדים לנהל את כלל הסיכונים בכל פעילות, לרבות שינויי האקלים ההולכים ומתגברים. נפעל במספר צעדים למניעת הישנותם של אירועים אלה".

בנוסף, הרמטכ"ל הנחה כי ממצאי התחקיר בעקבות אירוע מותו של לוחם בהכשרת יהל"ם, רב״ט הלל נחמיה אופן ז״ל, במהלך אימון יוצגו לו תוך שבוע ימים.