תא"ל ש' נכנס לתפקידו כמפקד מערך 9900

21.08.23
מערכת את"צ

תא"ל ש' נכנס לתפקיד מפקד מערך 9900, במקומו של תא"ל ארז אסקל, שכיהן בתפקיד בארבע השנים האחרונות, ויחל בקרוב את תפקידו כראש מנהלת הטרנספורמציה הדיגיטלית. 

טקס החילופים נערך אמש (ראשון) במחנה "הרצוג" (גלילות), בראשות ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.


"מערך 9900 הוא עמוד תווך בפעילות של צה"ל. המודיעין המדויק והאיכותי שהיחידה מספקת, והיכולות המבצעיות שהיא מפתחת, חוסכים בחיי אדם והופכים את צה"ל לצבא מוסרי ויעיל יותר", פתח ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה, "אנחנו נמצאים בתקופה מורכבת למדינת ישראל ולחברה הישראלית. בחוץ יש מחלוקת מטלטלת. ארז וש', בימים מאתגרים אלה, המנהיגות שלכם, היא מצפן של זהב עבור הפקודות והפקודים שלכם".

"אתכם הם יראו, וכך יעשו. המקום המשמעותי ביותר שבו אנחנו יכולים להשפיע על ביטחון ישראל, על החברה הישראלית ועל החוסן הלאומי שלנו - הוא כאן", הוא המשיך, "בצה"ל, צבא העם, הצבא של כולנו. זו זכות לשרת בצה"ל, זכות להתייצב למילואים וזכות לפעול למען מטרת העל המשותפת לכולנו. מכל האוכלוסיות, העמדות ותפיסות העולם - ביטחון מדינת ישראל, ועם ישראל מלפנים. זו המטרה למענה פועלים חיילי ומפקדי צה"ל מסביב לשעון".

"בתחילת תפקידי החלטנו יחד לעסוק בעשייה תוך תנועה מתמדת. הקמנו מנהלת לוחמה מועשרת מודיעין, יחידת מל"טים ורחפנים שפועלת מסביב לשעון, הגדלנו באופן משמעותי את התוצר הלוויני והובלנו בכלל תחומי החלל בארץ ובעולם", אמר מפקד מערך 9900 היוצא, תת-אלוף ארז אסקל, "בנוסף, שיתפנו פעולה עם גופים רבים בצה"ל, במשרד הביטחון ובתעשיות".

"בבסיס כל העשייה הזו", הוא המשיך, "עמד תמיד עיקרון אחד פשוט - עושים את כל מה שצריך כדי לחזק את ביטחונה של מדינת ישראל. 'לא בכל הדרכים שרציתי ללכת הלכנו, בדרכים שהלכנו טעיתי וודאי לא פעם אחת'. לצד העשייה המבצעית, פעלנו לחיזוק החוסן החברתי של מדינת ישראל כשיצרנו חיבור עם ציבורים שונים ומגוונים, חיזקנו את הקשר עם הפריפריה ועסקנו בשילובן של אוכלוסיות מיוחדות. זוהי זכות גדולה, אך גם חובה המוטלת עלינו כמפקדים במיוחד בימים מורכבים אלו העוברים על מדינתנו היקרה, להיות בגדר סור מרע ועשה טוב, בקש שלום ורדפהו".



"אני מקבל היום את הפיקוד על מערך 9900 בתחושת אחריות גדולה", אמר מפקד מערך 9900, תא"ל ש', "תחושת אחריות שנובעת משנים ארוכות בהן שירתתי בעיקר בצירי הפעלת הכוח המודיעין המבצעי. בשבועות האחרונים, בתהליך למידה והכנה לתפקיד, פגשתי אתכם - חיילים ומפקדים, נשות ואנשי המערך, אנשים מקצועיים, חדורי מוטיבציה שנכונים לאתגרי השעה הנוכחית והעתידית. פגשתי אנשים עם גמישות מחשבתית ותעוזה ארגונית שללא ספק נעשה בה שימוש.  גיליתי מערך מפואר, אשר ביצע בשנים האחרונות קפיצת מדרגה ושתרומתו לגיבוש תמונת המודיעין הכוללת לא תסולא בפז".

לקורות חייהם של המפקדים לחצו כאן.