עצרת 30 שנה ליחידת הסיכולים של יהודה ושומרון

15.08.23
מערכת את"צ

אתמול (ב׳), התקיימה עצרת לציון שלושים שנים להקמתה של יחידת ׳ניצן׳ 636, יחידת האיסוף הקרבי של אוגדת יהודה ושומרון.

במהלך העצרת הוצג וסופר על העשייה הענפה של היחידה לאורך השנים לאור המסר העיקרי ״אין מקום שהוא רחוק מדי ולא נוכל להגיע אליו״.

מדברי מפקד יחידת 636, סא״ל ג׳:
לא ניתן לתמצת 30 שנות עשייה למען תושבי מדינת ישראל ואוגדת יהודה ושומרון. מרצועת הביטחון בלבנון ל׳שובר גלים׳, לפני 30 שנה נולד חזון של מחויבות בלתי מעורערת לשמירה על ארצנו, עמנו וערכינו, חזון שעומד איתן כבר 30 שנה. השירות ביהודה ושומרון הוא שירות מלא בערכים ומסורת, אנו פועלים לילה ויום באותם שבילים בהם פעלו גדולי האומה ונותנים מענה בהגנה ובהתקפה. בדרך ארוכה אנו צועדים אך יש לדרך שותפים רבים. תודתי נתונה לאנשי פיקוד המרכז, אוגדת יהודה ושומרון, מערך הגנת הגבולות, מפקדי החטיבות ומפקדי היחידות המיוחדות- יחד איתכם, אנו זוכים להוכיח כי אין מקום שהוא רחוק מידי.

מדברי מפקד אוגדת איו״ש, תת-אלוף אבי בלוט: ״מה שיחידה 636 עשתה ב30 שנות קיומה הוא מופלא בכל דרך שתרצו להסתכל על זה. גם אני בקרוב אשלים 30 שנים בצה״ל ובכל התקופה הזו ראיתי את הפלא של התפתחות היחידה מתחולל מול עיניי:
מפלוגות תצפית נייחות בחטיבות המרחביות-להקמת פלוגות ניידות,
ממתריע וצופה- לקטלני ומסכל,
מאמצעים פשוטים- לקדמת הטכנולוגיה,
ומעבודה עצמאית ומסייעת- לשיתופי פעולה חסרי תקדים.

כל השינויים הללו נעשו ב30 שנים והם פרי של דבקות במשימה, תעוזה ויצירתיות- ויותר מכל, הם תוצאה של הברק הזה בעיניים שרוצה לכבוש עוד פסגה ולהיות הכי רלוונטי שאפשר במאבק נגד הטרור ובתרומה להגנה.

בדיוק כפי שהוכחתם במבצע ״בית וגן״ שבו כל הכשירויות השונות באו לידי ביטוי- כל צה״ל הבין מה שאנחנו יודעים כבר מזמן- שיחידת ניצן (636) היא יחידת החשיפה הטובה והמשמעותית ביותר בצה״ל