כתבתנו בתיעוד מהנקודה הכי בוערת בג'נין

רחובות צפופים, קולות ירי ועננת עשן. לאחר יותר מיממה של פעילות ממוקדת - חברנו למקום הכי חם בגזרת יהודה ושומרון - מחנה הפליטים ג'נין. הצצה מיוחדת מבפנים

04.07.23
מיה צדוק, מערכת את"צ

אני נמצאת בכניסה לג'נין. מולי סמטאות צפופות שהפכו למעוז טרור. כבר מעל ליממה פועלים כאן ללא הפסקה מאות לוחמי צה"ל.

 

עננת עשן מכסה את שמי העיר, בימים האחרונים הכוחות ביצעו עבודה משמעותית לסיכול תשתיות טרור מאורגנות ברחבי מחנה הפליטים - מהאוויר ומהיבשה. 

לאחר נסיעה קצרה בין הסמטאות של מחנה הפליטים, הגענו אל נקודת הפריקה. הדי פיצוצים ויריות נשמעו מעלינו. העיניים מחפשות כל הזמן את התרחיש הבא. אנחנו יורדים מהזאב ומתחילים לרוץ לכיוון מסגד. 

על פניו זה נראה כמו עוד בית תפילה - אבל המציאות היא אחרת. המסגד ה"תמים" שימש כתשתית טרור. 

לפני כשבועיים הופעל מתוכו מטען חבלה שהתפוצץ ליד פנתר של לוחמי ימ"מ וגרם להיפוכו - מטען שהונח מראש מתחת לכביש האספלט, ובעזרת כבל ותצפית ברורה מחלונות המסגד ניתנה ההוראה. 

בעזרת אינדיקציה מודיעינית, כוחות יהל"ם ומספר כלי צמ"ה פילסו ביום הראשון למבצע חלק מהכבישים וניטרלו מטענים בדיוק מהסוג הזה. 

בשונה מפעילויות שוטפות במבצע "שובר גלים" בו ביצעו מעצרים - המבצע הממוקד בג'נין עוסק בסיכול תשתיות מאורגנות של טרור, כמו מעבדות לייצור אמל"ח ומטענים וחמ"לים שמהם מגיעות הפקודות לתקיפה.

בכל הזמן שאנחנו שם התרעות על תקיפות אוויריות בזמן אמת מגיעות אל הטלפון שלי. אנחנו שבים לזאב והמשכנו כל הדרך חזרה אל המחסום. הלחץ יורד וכל מה שנותר זה לחכות שגם כוחותינו שממשיכים לפעול בג'נין יחזרו - ושהמשימה תושלם.