תא"ל יואב טורחנסקי נכנס לתפקיד קצין ההנדסה הראשי

17.01.24
מערכת את"צ

תא"ל יואב טורחנסקי נכנס לתפקיד קצין ההנדסה הראשי במקומו של תא"ל עידו מזרחי, אשר כיהן בתפקיד זה בשלוש שנים האחרונות. תא"ל עידו מזרחי יסיים את שירותו הצבאי לאחר 28 שנים.

מעמד חילופי המפקדים נערך אתמול (רביעי), בגן הלאומי ״חולדה״ - אנדרטה לחללי חיל ההנדסה, בראשות מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, מפקד מערך התמרון והגיס הצפוני, אלוף סער צור, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, בני המשפחות ומוזמנים נוספים.

חיל ההנדסה הקרבית עומד בראש המאמץ המלחמתי. הלוחמים מאתרים, חושפים ומשמידים פירי מנהרות ומטענים, משמידים אמצעי לחימה של האויב ומביאים לקריסת מבני טרור.

"חיל ההנדסה לוקח תפקיד מרכזי וחשוב מאין כמותו בלחימה - מהבינוי המבצעי הכבד, דרך פתיחת הצירים הממולכדים ועד לטיפול בזירות המטענים ותת הקרקע", פתח מפקד מערך התמרון, אלוף סער צור, "המלחמה הבליטה את ייחודו המבצעי של החיל, יכולותיו ואיכות לוחמיו ומפקדיו. חיל ההנדסה בהובלתך עידו, נלחם באחד האזורים הצפופים ביותר בעולם, מול אתגרים שמעטים פגשו בהם והגיע להישגים יוצאים מן הכלל".

"לוחמי הצמ"ה פורצים את הצירים בראש הכוחות, מתגברים על מכשולים, משמידים תשתיות ומאפשרים את רציפות הלחימה", אמר מפקד חיל ההנדסה הקרבית היוצא, תא"ל עידו מזרחי, "לוחמי גדוד ההנדסה, מפלסים את הדרך, מפעילים אמצעי פריצה, פוגעים באויב ומשמידים את התשתית המבצעית שלו. ולוחמי יהל"ם, הפועלים בכל מקום, באופן גלוי וחשאי, כדי לאתר, למפות ולהשמיד את מנהרות הטרור של חמאס. החיל הביא למלחמה עליונות טכנולוגית ומפעיל בשדה הקרב רובוטים, רחפנים ואמצעי חבלה ולחימה מהמתקדמים בעולם. אולם, סוד כוחו היה ונשאר - איכות המפקדים והלוחמים בו. זכיתי לפקד על טובי בניה של הארץ הזו, ובזכותם אנו מרגישים בטוחים. אלו המפקדים אשר חלקם עומדים כאן על המגרש וחלקם מובילים את הכוחות בחזית הצפון, ביהודה ושומרון וברצועת עזה".

"ההגנה על הבית גבתה מחיר כבד. גורל המשפחות נקשר לגורל החיל באופן הקשה והכואב ביותר. אני מבקש לשלוח את תנחומיי העמוקים למשפחות השכולות ולאחל החלמה מלאה לפצועי צה"ל", סיכם המפקד הנכנס, תא"ל יואב טורחנסקי, "נמשיך לחבק אתכן ונקפיד ללוות את הפצועים בגוף ובנפש. אני שמח על הזכות שניתנה לי, ומתחייב לעשות כל שביכולתי כדי להיות ראוי לפקד עליכם, אנשי החיל - ביחד נשאף להצעיד את חיל ההנדסה לשיאים חדשים - באחריות, ביוזמה, במקצועיות ומעל לכל - בצניעות".