ההשט המשותף של שייטת 3 ועמותת "גיבורים קטנים"

22.06.26
מערכת את"צ

השט משותף של חיל הים, ובתוכו שייטת 3, ועמותת "גיבורים קטנים", הפועלת למען ילדים עם צרכים מיוחדים, התקיים בשבוע שעבר (שישי) במרינה בהרצליה, בהובלת החברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה, עבור ילדי העמותה, בני משפחותיהם ואורחים נוספים.

האירוע נערך בנוכחות מפקד חיל הים, אלוף אייל הראל, ראש עיריית הרצליה, מר יריב פישר, ראש מספן כוח האדם, תא"ל אלדד בורוכוביץ, מפקד זירת חיפה, תא"ל ארז בן ציון, מפקד שייטת 3, אל"ם ת', מפקד זירת אשדוד, אל"ם א', ונשיא עמותת "גיבורים קטנים", ד"ר יריב וינצר.

במסגרת ההשט יצאו מאות משתתפים - ילדים, בני משפחותיהם ומלווים, להפלגה בים התיכון על גבי כ-50 יאכטות וכלי שיט אזרחיים מתנדבים, בליווי ספינת טילים של שייטת 3.

במהלך ההפלגה פגשו המשתתפים את לוחמי זרוע הים, נחשפו לעשייתם ולערכי השירות בזרוע וחוו יום מיוחד של חיבור לים, לקהילה ולערבות הדדית.

האירוע מהווה ביטוי לשיתוף פעולה ערכי וקהילתי בין זרוע הים, עמותת "גיבורים קטנים", החברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה, עיריית הרצליה, הפורום לקידום השיט ובעלי כלי השיט המתנדבים, אשר חברו יחד במטרה להעניק לילדים ולבני משפחותיהם חוויה מעצימה, מרגשת ובלתי נשכחת.

זרוע הים רואה חשיבות רבה בחיזוק הקשר עם החברה הישראלית ותמשיך לקחת חלק ביוזמות קהילתיות למען אוכלוסיות מיוחדות ובעלות צרכים מגוונים.

מפקד זרוע הים, אלוף אייל הראל, נשא דברים: "יש משהו מיוחד מאוד במפגש הזה, כאן, על שפת הים. הים מלמד אותנו שיעורים חשובים על החיים - לפעמים הוא שקט ונעים, ולעיתים הוא סוער ומאתגר".

"כשאני מביט בכם, 'גיבורים קטנים', אני חושב שאתם אלה שמכירים את השיעור הזה טוב יותר מכולם. זו עוצמה מסוג אחר, עוצמה שמקורה ברוח האדם. אני רואה את העוצמה הזו כאן - היא נמצאת במשפחות שלכם, שמשלבות ידיים ברגעים המורכבים; נמצאת במתנדבים שמקדישים מזמנם לאחרים ובאהבה; נמצאת בילד או בנערה שמחליטים לא לתת לשום מגבלה להגדיר מי הם או מה הם מסוגלים להיות".

"לכן, בעיניי, השם 'גיבורים קטנים' הוא שם יפה, אבל גם מעט מטעה, כי כשפוגשים אתכם באמת מגלים שאתם גיבורים גדולים, שמביאים עוצמה גדולה ומהווים השראה אינסופית".

"אני מאחל לכם, בשמי ובשם כל זרוע הים, שתמשיכו לחלום בגדול, להעז, לגלות עולמות חדשים ולהאמין בעצמכם".

"תודה לכם על הזכות להיות כאן. תודה על הדוגמה שאתם נותנים לכולנו".