מה עומד מאחורי הסמל החדש של שייטת הצוללות?

13.08.23
מערכת את"צ

שייטת הצוללות של זרוע הים נמצאת בעיצומו של הליך התחדשות והתעצמות, הכולל בניין כוח מחודש בצורת צוללות מתקדמות ופיתוח יכולות קצה מבצעיות השמות את היחידה בחזית המבצעית הצה"לית.


סמל שייטת הצוללות החדש

על בסיס שינוי זה, זוהה בשייטת הצוללות הצורך בשינוי הסמל והתאמתו לפעילות היחידה ולמציאות המבצעית. הסמל עוצב בתוך השייטת על ידי אנשיה, ואושר בשבוע שעבר ע"י הרמטכ"ל לאור המלצת ועדת הסמלים הצה"לית.

הסמל החדש מחולק לשני צבעים מרכזיים: כחול ואדום. כחול מסמל את מרחב הפעולה הימי, בעוד שהצבע האדום מסמל את יכולתה של השייטת לפעול בעומק קווי אויב בחשאיות. במרכז הסמל מוצגת הצוללת, כשהפריסקופ מורם ומשקיף למרחבי האויב.

את הצוללת מעטר עוגן מוזהב ובתוכו חרב, סמל מסורתי בזרוע הים המייצג חדות ועליונות ימית. בצידי הצוללת מוצגות שתי חיות ימיות: הדולפין ודג חרב. הדולפין חולק כבוד לסמל אשר ליווה את השייטת עד היום ולצוללות מדגם הדולפין הנמצאות כיום בשימוש בשייטת.


סמל השייטת הישן

דג החרב הוא סמלה של אח"י דקר, בכך חולק כבוד לזכר אח"י ו-69 אנשי צוותה זכרם לברכה, ובאותה עת לדגם הדקר - דגם הצוללות העתידי אשר יוביל להתעצמות נוספת ביכולותיה המבצעיות והאסטרטגיות של השייטת. את הסמל כולו תוחמת כוונת פריסקופ - המייצגת חדות ודיוק.

הסמל ממחיש את היותה של שייטת 7 יחידה מבצעית וקטלנית, בעלת ערך רק לבטחון הלאומי. הסמל מייצג את רב המימדיות של היחידה ואת יכולתה לפעול בכלל מרחבי האויב בבטחה, בחשאיות ותוך יכולת לעמוד בכל משימה.