מערכת את"צ

לכל העדכונים - היכנסו לכתבות בנושא המלחמה באת"צ.

21:31 | צק"ח 401 יחד עם שייטת 13, לוחמי יחידת דובדבן וכוחות שב״כ בפיקוד אוגדה 162 ממשיכים בפשיטה בבית החולים שיפאא׳. במסגרת הסריקות בבית החולים הכוחות איתרו 11 מיליון שקלים בדולרים ודינר ירדני אשר יועדו לטרור.

במהלך הפעילות, כ-3,700 עזתים עברו בנקודת הזיכוי סמוך לבית החולים ומשם נעו דרומה, מתוכם למעלה מ-300 נעצרו. מתוכם עשרות מחבלים בכירים ובעלי תפקידי מפתח.

 

אמש, כוחות צה״ל ומנהלת התיאום והקישור לעזה במתפ״ש תיאמו והכניסו משאית סולר ומשאית סיוע הומניטרי לאוכלוסייה אזרחית, הכללה כ- 1800 ליטר מים ומזון העומד על כ-3.8 טון של סך הכל מזון.

20:12 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב חולא ועמדות תצפית במרחב כפר כילא ובמרחב יארון.

 

מוקדם יותר היום צה"ל תקף מבנה צבאי במרחב קנטרה ובו פעיל טרור, לצד מבנה צבאי נוסף של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ע'נדוריה.

במהלך היום זוהו מספר שיגורים למרחבים יראון, הר דב, משגב עם ומרגליות, כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

20:00 | הרמטכ"ל בשיפאא': "בפעילות פה אנחנו משרתים שני דברים - פגיעת בהנהגת חמאס ולחץ על המו"מ".

19:13 | במסגרת פעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, כלי טיס של חיל האוויר תקף כלי רכב בו היו שני מחבלי גא״פ בכירים במרחב ג׳נין.

בתקיפה חוסל אחמד ברכאת אשר ביצע את פיגוע הירי בחרמש במאי 2023, בו נרצח מאיר תמרי ז"ל וכן הותקף מחמד חוואשין, מפקד תשתית הטרור של הגא״פ בג׳נין, לצד שני מחבלים נוספים.

 

שני המחבלים שהותקפו קידמו גם בימים אלו פעולות טרור משמעותיות ופיגועים לעבר אזרחי ישראל. השניים עמדו מאחורי ניסיון הכנסת מפגע ללב ישראל, אשר סוכל ב-11.3, והכווינו את פיגוע המטען שבוצע נגד כוחות צה״ל ב-8.3 במהלכו נפצעו שבעה חיילים באזור צומת חומש.

צה״ל ושב״כ ימשיכו לפעול להסרת כל איום וסיכול תשתיות טרור אשר פועלות להוצאת פיגועים רצחניים וכן יבוא בחשבון עם אלו אשר יפגעו באזרחי ישראל.

18:30 | איתור אמצעי לחימה ומעצרים של כ-350 חשודים: הפשיטה של כוחות צה״ל ושב״כ על בית החולים שיפאא׳ בהובלת אוגדה 162 וכוחות מיוחדים. לכל הפרטים.

17:56 | כלי טיס תקף פעילי טרור במרחב ג׳נין.

17:45 | הותר לפרסום כי במסגרת פעילות של שב"כ וצה"ל בבית החולים שיפאא נעצר היום (רביעי) מחמוד קוואסמה, בכיר חמאס אשר היה אחד ממתכנני ומממני התשתית אשר ביצעה את פיגוע החטיפה והרצח של שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח ז"ל ביוני 2014.

קוואסמה גורש לרצועת עזה במסגרת ״עסקת שליט״ ומשם עסק בהכוונת פעילות טרור של חמאס בשטחי איו"ש, כולל מספר פיגועי ירי שבוצעו בשנים האחרונות.

קוואסמה הועבר להמשך חקירת שב"כ בישראל.

14:04 | בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב״כ, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שלשום (שני), בכירים בוועדות החירום של חמאס במרחב רפיח, שסייעו לזרוע הצבאית של ארגון הטרור לבסס המשך שליטה ופעילות בשטח.

בתקיפה חוסלו סיד קטב אלחשאש, אסאמה חמד צ׳היר והותקף מחמד עוצ׳ אלמלאלחי, ראשי ועדות החירום בצפון ומזרח רפיח. לצידם חוסל גם האדי אבו אלרוס, שהיה קצין המבצעים של ועדות החירום.

הבכירים היוו שליחי הנהגת חמאס ברפיח, פעלו למען ריכוז הפעילות הארגונית של חמאס במרחבים הומניטריים והיו אחראים על כלל עשיית התנועה והקשר עם פעילי הארגון בשטח.

חיסולם מצטרף לחיסול נצ׳אל אלעיד שהותקף בשבוע שעבר וששימש כיושב ראש ועדות החירום במחוז רפיח, ואף ניהל את כלל הפעילות התנועתית של המחוז.

12:00 | חיזבאללה ממקם את תשתיות הייצור שלו בלב אוכלוסיות אזרחיות בדרום לבנון, בבקאע ובבירות, ומשתמש בעם הלבנוני כמגן אנושי. לפרטים נוספים ולתיעוד מתקיפות צה"ל, לחצו כאן.

11:25 | במהלך הלילה הלוחמים עצרו 34 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים.

בכפר ענתא שבחטיבת בנימין נעצר מבוקש לצד רובה שהוחרם. בפעילות בכפר עיזריה עצרו הכוחות חמישה מבוקשים והחרימו כספי טרור.

בטול כרם שבחטיבת מנשה ובעיר שכם שבחטיבת שומרון עצרו הלוחמים שבעה מבוקשים נוספים. בבית אומר החרימו הכוחות אמצעי לחימה.

המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

09:41 | כוחות צה"ל ושב"כ נלחמים במרחב בית החולים שיפאא'. כוחות שייטת 13 וצוות הקרב של חטיבה 401 בהובלת אוגדה 162, חיסלו ביממה האחרונה מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה, תוך הימנעות מפגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי במרחב בית החולים.

הלוחמים חיסלו עד כה כ-90 מחבלים, ולמעלה מ-300 חשודים נחקרו במתחם על ידי חוקרי יחידה 504 באגף המודיעין ורכזי שב"כ. מעל ל-160 חשודים נלקחו להמשך חקירה בשטח הארץ.

אתמול זוהה שיגור מצפון רצועת עזה למרחב שדרות, שנפל בשטח הרצועה, כלי טיס של חיל האויר תקף בתגובה פיר מבצעי של חמאס במרחב השיגור.

צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ממשיך לפעול במרכז הרצועה. באחת התקיפות הכוחות הקרקעיים זיהו מחבל במרחב וחיסלו אותו בירי צלפים.

בג׳באליה כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל שישה מחבלים, זאת בהכוונה של חטיבת האש 215.

אוגדה 98 ממשיכה להילחם בחאן יונס. לוחמי צוות הקרב החטיבתי 7 חיסלו שני מחבלים ותקפו מבנים צבאיים באל קרארה שבחאן יונס. כלי טיס של חיל האוויר תקף מחבל שהעמיס אמצעי לחימה.