"בפעילות פה אנחנו משרתים שני דברים - פגיעת בהנהגת חמאס ולחץ על המו״מ"

20.03.24
מערכת את"צ

הרמטכ״ל קיים היום (רביעי) הערכת מצב בבית החולים שיפאא׳, שבצפון רצועת עזה, יחד עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 162, תא"ל איציק כהן, מפקד שייטת 13, אל"ם א׳ ומפקדים נוספים.

בהמשך הרמטכ״ל סייר בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד אוגדה 91, תא"ל שי קלפר, מפקד אוגדה 36, תא"ל דדו בר-כליפא, ולאחר מכן קיים שיח עם מפקדי ולוחמי חטיבת גולני אשר יצאו מהלחימה בעזה ותופסים כעת קו בצפון.

 

"עד כה התוצאות טובות, אבל תראו, אנחנו מכוונים לבכירים", פתח הרמטכ"ל, "מרואן עיסא, מעצר של בכירים, זה מאוד מאוד חשוב ללחץ על חמאס, זה מאוד חשוב ללחץ גם על המו״מ, ואנחנו פה משרתים שני דברים. פגיעה קשה בחמאס, פירוק של חמאס, הרג של ההנהגה הצבאית, פגיעה בהנהגה האזרחית, פגיעה בפעילים. ולא לתת למקום כזה לשלוט ואנחנו משרתים גם את הלחץ על המו״מ".

"באנו לפה לעצור הרבה פעילים דגש על בכירים, ולהרוג את מי שנלחם", הוא המשיך, "אנחנו מעדיפים עצורים זה קלפים חשובים, חקירות, אתם מבינים את זה, מי שנלחם להרוג אותו. עד פה העמידה במשימה היא טובה מאוד. שיטת הפעולה, אני אומר לכם ככה תראו - אנחנו את העניין של פשיטה בהפתעה, תחבולה, מדברים עליו מתחילת הדרך והוא פה הדוגמא אולי הכי טובה עד כה שהשתמשנו להגעה מפתיעה, למקום שחמאס חזר אליו.

"הפך אותו למוקד פעילות, למוקד פיקוד ושליטה", סיכם הרמטכ"ל, "עובד מתוכו, מפעיל מתוכו חזרה ניסיון למשילות בצפון הרצועה. ואז הגעה מפתיעה באמת בדקות בודדות סגירה טובה, כניסה של כוחות. תראו כניסה ללחימה במתחם בית חולים, צוותים, חולים, חוסים. כל הדברים האלה ביחד, עם ירי שיש כאן כ-20 מחבלים הרוגים בכניסה. הרמת לחימה ועמידה במשימה בשלב הראשון מאוד מאוד גבוהה".