תיעודים חדשים מהפשיטה של צה"ל ושב"כ על שיפאא'

20.03.24
מערכת את"צ

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401, יחידת דובדבן וכוחות שייטת 13 יחד עם כוחות השב"כ המשיכו במאמץ הלחימה בחמאס במרחב בית החולים שיפאא'. הכוחות המשיכו בפעילות במרחב בית החולים כחלק ממאמץ תפיסת המחבלים אשר מתחבאים ופועלים בתוך מבני בתי החולים ומשתמשים באוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי.

 

כוחות צה״ל ושב״כ עצרו עד כה כ-350 חשודים במרחב ואיתרו אמצעי לחימה ברחבי בית החולים בניהם: רובי קלאצ’ניקוב, מקלעים, מחסניות, מרגמות, רימונים, אר פי ג'י ומדי לחימה.

 

מאמץ ההתקפה מתבצע תוך הימנעות בפגיעה באזרחים, חולים וצוותים רפואיים.

"אנחנו ביממה השלישית למבצע בשיפאא', מבצע של שייטת 13 בתוך מתחם בית החולים", אמר דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, "אנחנו רואים כאן את המבנה הקטארי פה זה אזור הכניסה לבית החולים המבנה הזה זה המבנה של המיון".

"המבצע התחיל בפשיטה על המתחם הזה פה ברחבה הזאתי היו היתקלויות עם מחבלים", הוא המשיך, "יש לנו כאן במרחב הזה בין 250 ל-300 מחבלים מזוהים, יש עוד למעלה מ-300 חשודים".

 

"יש עוד למעלה מ-300 גדודים שאנחנו מתחקרים, מדברים על פעילי גאפ רבים מאוד, כולל מג״דים", הוא פירט, "אנחנו מדברים על פעילי חמאס ביניהם גם אנשים שהם סיירים בדרג המדיני אנחנו נגיע לכל המחבלים במרחב הזה המשימה שלנו לעצור את הבכירים בחיים ולהביא אותם לחקירה, מי שילחם נגדנו יהרג".

"כך פעלנו לאורך המבצע הזה, במקביל אנחנו מתספקים אוכל ומים, את כל החוסים, את כל מי שיוצא החוצה ונכנע, כך נמשיך לעשות", הוא הוסיף, "נתנו גם גנרטורים לטובת חדר המיון שהיו בו בעיות חשמל המבצע עוד מתנהל יהיו עוד ימים פה שנצטרך לעבוד עד שנסיים את הסריקות".

"עד עכשיו פעולה איכותית ומשמעותית מייצרת לחץ גדול על חמאס ומוכיחה חמאס חזר למה שהוא מכיר, להתחבא בשיפאא'", סיכם דובר צה"ל, "אנחנו נחזור ונפרק אותו ולא נאפשר לו להתחבא בתוך בית החולים נהפוך פה כל אבן עד שנגיע לכל פעילי חמאס ופעילי הטרור שנמצאים במתחם הזה".