ראש אגף התקציבים במשרד הביטחון והיועכ"ל נכנס לתפקידו

29.07.21
מערכת אתר צה"ל

אל"ם ד"ר גיל פנחס הועלה היום (חמישי) לדרגת תא"ל ומונה לתפקיד ראש אגף התקציבים במשרד הביטחון והיועץ הכספי לרמטכ"ל, בטקס חגיגי שנערך במחנה "רבין" (הקריה), בתל-אביב.

הטקס נערך במעמד שר הביטחון, מר בני גנץ, מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל׳) אמיר אשל, הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, חברי פורום המטה הכללי, משפחות ומוזמנים נוספים.

תא"ל ד"ר גיל פנחס מחליף בתפקיד את תא"ל אריאלה קנול לזרוביץ', אשר כיהנה בתפקיד היועצת הכספית לרמטכ"ל וראש אגף התקציבים במשרד הביטחון במהלך ארבע השנים האחרונות.

"אריאלה לקחה חלק מרכזי בהכנת בניין הכוח של מערכת הביטחון. במקצועיות וביושרה, ידעה להיאבק אבל גם ובעיקר לפעול בכדי להתאים את המשאבים של מערכת הביטחון לצורכיה", אמר שר הביטחון, מר בני גנץ, "תא"ל פנחס שהוא חלק מרכזי במערך הוא קצין ערכי, מוערך ואני בטוח שימשיך ויעצים את התהליכים הנדרשים בצה"ל ובמערכת הביטחון כולה".

"אתם, אנשי התקציבים, מייצרים את החמצן לביטחון מדינת ישראל שרק בזכותו יכולה המערכת לעמוד מול אתגרים קרובים ורחוקים, מתת הקרקע ועד למרחבי החלל. אריאלה הובילה את המפעל הזה בטוטאליות ובמקצועיות", נאם מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל׳) אמיר אשל, "חרף המציאות חסרת התקדים ללא תקציב מדינה מאושר, הושגו כאן הישגים גדולים, שמאפשרים לנו לחזק את קיומה ועתידה של מדינת ישראל, ביטחוני כלכלי וחברתי".

"גיל, יש לך את הכישורים להמשיך קדימה ולנסוק למעלה. אני סמוך ובטוח שהמקצוענות שלך והיכולת לחבר, לגשר ולמצוא את הפתרונות היצירתיים יאפשרו לנו לעמוד בייעוד שלנו ובמשימות הרבות שעל הפרק".

"אריאלה, זו הייתה תקופה משמעותית ומלאת אתגרים בה הובלת את המערכת התקציבית במקצועיות, יצירתיות, אסרטיביות וכישרון רב, לחמת ויצרת לצה"ל תנאים לנצח", המשיך הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, "היית לכולנו מפתח להצלחה. המציאות הכלכלית מורכבת, אך גם הסוגיות הביטחוניות סבוכות ומאתגרות. בראש סדר העדיפויות של צה״ל עומד ביטחון המדינה ושלומם של אזרחי ישראל, ועל כן אנו נדרשים להיערך בכל עת אל מול אויבנו".

"אריאלה, אנו מוקירים לך על תקופה משמעותית ומלאת אתגרים במהלכה הובלת את המערכת התקציבית בגאון ונחישות. גיל, אתה קצין מקצועי ומוכשר. ביצירתיות רבה הובלת חלק משמעותי במערכה התקציבית האחרונה. אני בטוח בהצלחתך".

"אני מסיימת תקופה של כארבע שנים מרתקות ומשמעותיות. מטרת העל שעמדה לנגד עיניי הייתה לייצר את התנאים שיאפשרו למשרד הביטחון וצה״ל לממש את משימותיהם ולעמוד ביעדיהם באופן מיטבי, חרף האתגרים הרבים שניצבו לאורך הדרך", שיתפה היועכ"ל וראש אגף התקציבים במשרד הביטחון היוצאת, תא"ל אריאלה לזרוביץ', "לשמחתי, עמדנו במשימה והצלחנו להביא ליציבות תקציבית שאפשרה את קידום ומימוש תר״ש ׳תנופה׳. מודה לכל שותפיי לדרך. יחד - הצלחנו להביא למציאות תקציבית ותרבות ניהולית שאיפשרו למשרד הביטחון וצה״ל לממש את ייעודם ולספק הגנה וביטחון לאזרחי מדינת ישראל״.

"אנו פועלים בתקופה תקציבית משתנה המחייבת אותנו לפעול ביצירתיות, חדשנות, מקצועיות, תוך גילוי יוזמה - שתאפשר למשרד הביטחון ולצה"ל לממש את היעדים והמשימות בכל זמן ולכל טווח זמן", הצהיר היועץ היועכ"ל וראש אגף התקציבים במשרד הביטחון הנכנס, תא"ל ד"ר גיל פנחס, "ככל שנשכיל לפעול יחד ובשיתוף פעולה, נצליח להרחיב את המקורות, לייצר פתרונות ולמצות את המשאבים באופן אופטימלי לטובת ביצור ביטחון המדינה וחיזוק הכלכלה והחברה בישראל".