אל"ם שגיב דהן מונה למפקד חטיבת ההכשרות של חיל השריון 460

28.07.21
מערכת אתר צה"ל

אל"ם שגיב דהן מונה למפקד חטיבה 460 - חטיבת ההכשרות של חיל השריון.

טקס החילופים נערך היום (רביעי) במחנה "שיזפון", במעמד מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך, מפקד מרכז הכשרות היסוד, תא"ל שי קלפר וקצין השריון הראשי, תא"ל אוהד נג'מה.

אל"ם שגיב דהן מחליף בתפקידו את אל"ם הישאם איברהים, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ויתחיל בקרוב את לימודיו במכללה לביטחון לאומי.

"המשפט האלמותי של חיל השריון מסכם את הסיפור: האדם שבטנק ינצח. האדם - כוחו, עוצמתו, מקצועיותו, כישוריו ומעשיו בשילוב של הטנק, מכונת המלחמה המתקדמת בעולם. זה מה שעושים בחטיבת ההכשרות של חיל השריון - מכשירים ומאמנים את האדם שבטנק לנצח", אמר מפקד מרכז הכשרות היסוד, תא"ל שי קלפר, "צוותי הטנקים ומפקדי הטנקים, חיילי ומפקדי שיזפון המשיכו להתכונן, לאמן ולהתאמן מתוך רצון להצטיין ולנצח במלחמה הבאה".

"עשייתכם חשובה ומשמעותית מאוד ומהווה חלק בלתי נפרד מהחומה הבצורה של מדינת ישראל- המשיכו כך. הישאם, הגעת לשיזפון לאחר ביצוע שורת תפקידים משמעותית בשדה, שם וגם כאן, הצבת סטנדרט מקצועי ומבצעי גבוה ובכך הבאת את שיזפון להישגים גבוהים. שגיב, שיזפון זוכה במפקד ייחודי, ערכי ושורשי, מקצועי ויצירתי אשר משלב עומק מחשבתי מקצועיות ומשימתיות".

"השריון רלוונטי וממשיך להיות האמל״ח המרכזי ביבשה, הטנק המתקדם הוא לא רק אמל״ח, הוא גם פלטפורמה לרתימת יכולות מהסביבה ובכך לשפר את קטלניות כוחות היבשה בדרך לניצחון בתמרון", נאם מפקד חטיבה 460 היוצא, אל"ם הישאם איברהים, "חלה עלינו החובה להכשיר את האנשים הטובים והמתאימים ביותר להפעלת הטנק ובוודאי לפיקוד עליו ועל מסגרות בגדלים משתנים. תעמיקו את ההכשרה בעולם הדיגיטל, תמשיכו בייזמות והחדשנות האופיינית לכם, לא לחשוש מדרכים חדשות ומרעיונות פורצי דרך, זאת חובתנו המוסרית והערכית לבניית חיל רלוונטי, משפיע ומנצח בשדה הקרב".

"חטיבה 460 ,ספינת הדגל של חיל השריון, נושאת באחראיות הגדולה להכשיר את דור ההמשך של לוחמי, מפקדי וקציני חיל השריון", המשיך מפקד חטיבה 460 הנכנס, אל"ם שגיב דהן, "ובמקביל, נדרשת להיות חטיבה מבצעית לוחמת שתנצח בכל קרב ותשלים כל משימה. מפקדים, אנשי קבע וחיילים משימתנו בחטיבה היא להכשיר ולשפר את אנשי הטנקים. המצפן שיוביל את העשייה ייגזר מהצורך המבצעי, נדייק את ההכשרה ונחדד את הלוחם והמפקד כך שביום פקודה ידע להכריע את אויביו, כל זאת נעשה כצוות מנצח, כגל ארכובה יצוק פלדה, בקשיחות אך בצניעות ואנושיות".