מפקד חדש ליחידת "רפאים"

28.07.21
מערכת אתר צה"ל

אל״ם איתמר בן-חיים מונה למפקד היחידה הרב-מימדית.

טקס החילופים נערך אמש (שלישי) בבסיס "תל-נוף", במעמד מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק ומפקד עוצבת "הבזק", תא״ל אבי רוזנפלד.

אל״ם איתמר בן-חיים מחליף בתפקידו את אל״ם עמי ביטון, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות, מאז הוקמה היחידה, ויכנס בחודשים הקרובים לתפקידו כמפקד החטיבה הצפונית בעוצבת "שועלי האש".

"היחידה הרב-מימדית היא אחד הרעיונות המרתקים בשנתיים האחרונות לפיצוח של בעיה״, אמר מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק. ״משפט הקיום של היחידה הרב-ממדית הוא איך אנחנו מצליחים לבנות כוח רב-מימדי שמצליח להתכתב עם צבאות הטרור ולחשוף אותם בכל מקום ובכל זירה - בין אם בלבנון או בעזה ומצליח להשמיד אותם בהיקפים גדולים, כמה שיותר מהר עם כמה שפחות מחיר לכוחותינו״.

״הקמנו יחידה שהיא מעין מעבדה ובפרק זמן קצר, באמצעות שותפים, הצלחנו להפיץ את היחידה בצה״ל באמצעות התארגנויות חדשות, יכולות חדשות ושיטות רלוונטיות. עמי, אני מלא הערכה והערצה למנהיגות שלך ולאופן שבו דחפת את היחידה עם השותפים שלנו, הטבעת כאן חותם וההשפעה שלך על צה"ל היא ארוכת שנים. ולך איתמר, מעביר את הפיקוד לידיים הבוטחות שלך וסומך עליך שתיקח את היחידה ותוביל אותה להישגים חדשים״.

״היחידה הרב-ממדית היא יצירה חדשה המביאה לידי ביטוי רב-זרועיות ורב-ממדיות לא כסיסמאות ריקות מתוכן אלא כביטוי מעשי יום-יומי במסגרתו משתפים פעולה לוחמים מחילות היבשה השונים, ביחד עם אנשי אוויר, מודיעין, תקשוב וטכנולוגיה״, אמר מפקד עוצבת "הבזק", תא״ל אבי רוזנפלד. ״היחידה לקחה חלק בלחימה במבצע ״שומר החומות״ והייתה שותפה בפגיעה במספר חוליות טרור. עמי, אתה מפקד לוחם מעולה. הצלחת להפוך את הרעיון למציאות, הצלחת לרתום את זרועות צה״ל השונות לעשיית היחידה. איתמר, הצטיינת בכל תפקיד אותו ביצעת ואתה מביא איתך ניסיון פיקודי, מבצעי ומקצועי״.

"רוח היחידה שלנו שעוצבה מיום הקמתה, היא מיוחדת ושונה כל כך מסביבתה״, העיד מפקד היחידה הרב-ממדית היוצא, אל"ם עמי ביטון. ״היא נובעת מהבנת הייעוד שלנו: יחידה מבצעית רב-זרועית הפועלת בכל הגזרות והממדים. וחשוב מכך, מעבדה מבצעית המהווה קטר מטכ״לי לפיתוח והשתנות. היא נובעת מנכונותינו לשרת רעיון עתידי וגדול מכולנו- תמרון רב-זרועי המושתת בעיקרו על סדר כוחות יבשתי איכותי על מנת להכריע את אויבנו ולנצח במבצעים ובמלחמות. בשנתיים האחרונות קלטנו בעלי תפקידים מכלל זרועות צה״ל, התאמנו בכל מרחב בארץ, ביצענו ניסויים והתנסויות, בנינו את הכוח בגזרות המבצעיות, ביצענו דיוני חשיבה, ביקורים, מודלים ותצוגות ולקראת סיום התקופה פעלנו בגזרת עזה במבצע ״שומר החומות״. אנשי היחידה, אני בטוח כי עם העוצמה האנושית ורוח העשייה שיש כאן תכתבו פרקים חדשים בהיסטוריה של היחידה ושל צה״ל. תודה על היותכם החלק המשמעותי ביותר בתפקיד״.

״היחידה הרב ממדית מלאה באמצעי לחימה, יכולות טכנולוגיות ורעיונות פורצי דרך״, אמר מפקד היחידה הרב-ממדית הנכנס, אל"ם איתמר בן-חיים. ״אך לפני הכל אני מאמין שהסוד טמון באנשים. לוחמים, מפקדים, קצינות, קצינים, נגדות ונגדים, חיילות וחיילים, על כתפיכם מונחת אחריות כבדה ויוצאת דופן, להשפיע על יכולות צה״ל בשדה הקרב המודרני. ניחנתם בכל אותן חמשת התכונות המשמעותיות להצלחת המשימה: אנשים יצירתיים, אנשים בעלי יושרה ואכפתיות, להט ומחויבות לרתום את פקודיכם לכל משימה, אנשים בעלי מוסר עבודה גבוה ולבסוף, אנשים בעלי ניסיון - הסוד טמון בכם״.