צה"ל מרכין ראש עם פטירתו של הפרשן הצבאי רוני דניאל

26.07.21
מערכת אתר צה"ל

צה"ל מרכין ראש עם פטירתו של רוני דניאל, מבכירי הפרשנים לענייני צבא וביטחון בישראל.

בעשורים האחרונים הוביל רוני את סיקור ענייני הצבא והביטחון לאורך מרבית ממערכות ישראל והיווה חלק בלתי נפרד מעולם התקשורת הישראלית.

רוני שירת כמפקד ולוחם בצה"ל, לחם במערכות ישראל, ביניהן, מלחמת ששת הימים, במהלכה נפצע וחזר לחזית הלחימה ומלחמת ההתשה. רוני המשיך בשירות המילואים שנים רבות והתקדם עד לדרגת סגן-אלוף, כמפקד גדוד מילואים וכסגן מפקד חטיבת רגלים.

צבא ההגנה לישראל, מפקדיו וחייליו מצדיעים לפועלו של העיתונאי רוני דניאל לתקשורת הישראלית, לצה"ל ולציבור הישראלי ככלל. יהיה זכרו ברוך.

"רוני דניאל היה אדם, מפקד ועיתונאי משכמו ומעלה. צה״ל כולו, וגם אני באופן אישי, עצובים על מותו ומצטערים על לכתו", אמר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, "רוני היה בן אדם, ציוני, נאמן ואמיתי, עיתונאי שקודם כל היה מחויב לדווח אבל גם לבקר, לתמוך ולהביע הזדהות. מהניסיון הרב שלי איתו, הוא מעל הכול אהב את צה"ל, חייליו ומפקדיו".

"נמסרה לנו הבוקר הודעה מצערת על מותו של רוני דניאל זכרונו לברכה", המשיך דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב (רנכו), "רוני, פרשן ועיתונאי ותיק, מקצועי, מנוסה, חרוץ ובקיא בהילכות המלחמה, מפקד ולוחם בעברו, גדל בשורות צה"ל ולחם עם חיילי צה"ל במערכות ישראל. גם ככתב צבאי, רץ עם כולנו בתרגילים והצטרף למבצעים, לומד וסקרן, ביקורתי כשצריך ותמיד אוהב את צה"ל. צה"ל כולו אבל את מותו ומצטער על לכתו של עיתונאי לוחם".