אל"ם מורדי וייס נכנס לתפקידו כמפקד חטיבת "אפרים"

10.08.21
מערכת אתר צה"ל

אל"ם מורדי וייס נכנס לתפקיד מפקד חטיבת "אפרים", במקומו של אל"ם יפתח נורקין, שכיהן בתפקיד כשנתיים ומונה למפקד עוצבת "סער מגולן". טקס החילופים נערך הערב (שלישי), במחנה 'קדום', בראשות מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, ובהשתתפות מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל יניב אלאלוף, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

"נחלת אפרים מיוחדת בנופיה, באנשיה ובאופיה. נורקין, בדרכך הייחודית והאיכותית הצטיינת בהובלת חטיבת אפרים, בבניין כוחה ובמימושו לחירום, ביצירת שדרת פיקוד ומטה אכפתית ומגובשת, בבניית יכולות מבצעיות ומודיעיניות חדשניות ובלחימה כנגד הטרור הפלסטיני", נאם מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל יניב אלאלוף, "העמקת בכל, חתכת לעומק ולרוחב את הסוגיות הבוערות, יזמת וחידשת, נהגת בקפדנות מקצועית ומבצעית. אתה מסיים היום באפרים, נח מעט ועובר להוביל את חוד המשימה השנייה של צה"ל- התקפה".

"אני משוכנע בהצלחתך כמח"ט 7. מורדי היקר, זכיתי לפקד עלייך בהיותך מפקד פלוגה צעיר נמרץ ומצטיין. אתה מטובי המפקדים הקרביים בצה"ל. המעבר לפיקוד על החטיבה המרחבית אפרים באיו"ש הינו מאתגר מאוד ויחייב אותך למסירות וריכוז ברמות הגבוהות ביותר. אנשי חטמ"ר אפרים, זו הזדמנות מעולה להודות לכולכם על הנכונות, המסירות, המקצועיות והרצינות בה הנכם פועלים יום יום לבטחון אנשי מדינת ישראל".

"בשנתיים האחרונות פיקדתי על החטיבה ופעלתי בכל יכולתי בהגנה על תושבי הגזרה והנעים בה. עברנו פיגועים ואירועים קשים, לעתים כשלנו, לעתים שגינו אך תמיד קמנו על הרגליים", אמר מפקד חטיבת אפרים היוצא, אל"ם יפתח נורקין, "פעלנו להשתפר, שינינו ולמדנו איך לעשות דברים טוב יותר. תבענו מעצמנו להיות יותר טובים כל הזמן - חתירה למצוינות - לא לשלמות. יזמנו לשיפור האפקטיביות המבצעית. ברצוני להביע את תודתי והערכתי לכל מי שלקח חלק, תרם וסייע. מורדי, נהנתי מתהליך החפיפה, מהצניעות והמוכנות ללמוד. אני יודע שנסיונך ואישיותך ידחפו את החטיבה קדימה".

"במעמד זה אני מקבל עליי את הפיקוד על החטיבה, בהתרגשות, באחריות ובתחושת שליחות עמוקה. חטיבת אפרים הינה חטיבה מובילה, בעלת מורשת מפוארת, אשר בגבולותיה נמצאים מחבלי הארץ היפים ובקרבה פסיפס אנושי, המשקף את הפנים היפות של החברה הישראלית", המשיך מפקד חטיבת אפרים הנכנס, אל"ם מורדי וייס, "נורקין, הובלת את החטיבה להישגים רבים, פרצת נתיבים חדשים וקידמת סוגיות מהותיות. אני מבקש להודות לך בשמי ובשם אנשי החטיבה ובטוח בהצלחתך במעלה הדרך. חיילי, נגדי וקציני החטיבה יחד נמשיך במשימת ההגנה וננצח.

"יחד נשמור על הטוב הקיים ויחד נבחן בעיניים ביקורתיות ונשתנה, כדי להתאים את עצמנו למציאות הדינמית. זכות גדולה עבורי לפקד על חבל ארץ זה, אשר בו מנשבת ההיסטוריה של עמנו מאז ימי התנ״ך ועד ימנו אנו. אני מבטיח לעשות כל שנדרש כדי להיות מוכנים, נכונים ולנצח בכל מפגש עם האויב״.