"שיתוף הפעולה עם צה״ל והתמיכה בו חשובים לי מאוד"

10.08.21
מערכת אתר צה"ל

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ביקר אתמול במחנה רבין שבקריה, כאורח הכבוד בקבלת פנים שנערכה לרגל כניסתו לתפקיד - והדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה עם צה"ל והתמיכה בו.

במהלך הביקור קיבל את פני הנשיא משמר הכבוד הצה"לי, בשילוב תזמורת צה"ל. לאחר מכן קיימו נשיא המדינה והרמטכ"ל, רא״ל אביב כוכבי, ישיבה חגיגית עם פורום המטה הכללי, במהלכה העניק הפורום להרצוג אות המערכה של רצועת הביטחון.

"אנו נמצאים בנקודת זמן קריטית מבחינת האיומים על מדינת ישראל", אמר הנשיא בישיבה, "אני למד שהאיומים הולכים ומתעצמים ברוב הממדים אבל בעיקר באיכות ובדיוק. האחריות הכבדה להבטחת עליונותה הביטחונית והאסטרטגית של מדינת ישראל מוטלת בעיקר על צה"ל. אני מאוד מכבד ומוקיר אתכם, כל חברי המטה הכללי וכמובן הלוחמות, הלוחמים והמפקדים בשטח".

"שיתוף הפעולה עם צה״ל והתמיכה בו, גם ברמה הפנים מדינתית וגם בזירה הבינלאומית, חשובים לי מאד בסדר היום שלי", הכריז הרצוג, "אני בא מתוך צה״ל, המשפחה שלי באה מתוך צה״ל, ואני מאמין בצה״ל כצבא העם".

הנשיא הדגיש כי בית הנשיא ימשיך לשמור על קשר הדוק עם צה"ל כצבא העם וכבסיס מרכזי של ממלכתיות. "בית הנשיא מאמין בצה״ל וייתן גיבוי לצה״ל כדי שיצליח במשימות שהוגדרו לו, משימות שהם הבטחת ביטחונה של מדינת ישראל", הוסיף, והודה לפורום מטכ"ל על שירותם המשמעותי והחשוב למדינה.

״הנשיא, זו זכות גדולה לקבל אותך בביקורך הראשון כנשיא המדינה בצה״ל ולהעניק לך את אות המערכה ללחימה ברצועת הביטחון על שירותך בשנים אלה", אמר הרמטכ"ל.

"אני בטוח כי שיתוף הפעולה בינינו יתרום לחיזוק הקשרים של ישראל עם מדינות העולם ולהתמודדות מול האיומים בכלל הזירות״.