עדכונים שוטפים על אירועי השבוע שעבר. צפו

09.04.23
מערכת את"צ

שני, 10.04:


עריכת תוכן: עדי קלר ונטע רוף. עריכה: נדב קגן, רומן לירנר וצוף רוטבליט. קריינות: נטע רוף.
סרטון זה נעשה בתאריך 09.04.2023, בתאריך 10.04.2023 נקבע מותה של לוסי (לאה) די ז"ל כתוצאה מהפיגוע.

 

ראשון, 09.04:

05:58 - מטוסי קרב של צה"ל תקפו מטרות נוספות בשטח סוריה, ביניהן מתחם צבאי של הדיוויזיה הרביעית, מכ"ם ועמדות ארטילריה המשמשות את צבא סוריה.

03:53 - צה"ל המשיך בתקיפת המרחב באמצעות כלי טיס מאויש מרחוק לעבר המשגרים בשטח סוריה מהם בוצע הירי לעבר ישראל.

03:27 - כוחות ארטילריים של צה"ל יורים לעבר המרחב ממנו בוצע הירי מסוריה, בעקבות השיגורים לשטח ישראל שבוצעו קודם לכן.

03:23 - זוהו שלושה שיגורים משטח סוריה לעבר ישראל, מתוכם שניים חצו לשטח ישראל, אחד יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית והשני נפל בשטח פתוח.

שבת, 08.04: 

22:34 - זוהו שלושה שיגורים משטח סוריה לעבר ישראל, אחד מהם חצה לשטח ישראל ונפל בשטח פתוח בדרום רמת הגולן.

21:51 - הוחלט על תגבור כוחות נוסף באוגדת יהודה ושומרון בהתאם להנחיית שר הביטחון ולהערכת המצב בצה"ל, במרחב התפר ובחטיבת הבקעה והעמקים, הכוחות יתגברו החל מראשון.

שישי, 07.04:

18:21 - הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, קיים הערכת מצב מבצעית בפיקוד הצפון, בהשתתפות מפקד פיקוד הצפון, מפקד עוצבת הגליל ומפקדים נוספים. מוקדם יותר, פגש הרמטכ"ל את ראשי המועצות שלומי ומטה אשר, וסייר בסמוך למבנה שנפגע בחמישי מירי רקטות משטח לבנון.

 

11:32 - דיווח על תאונת דרכים בין רכב ישראלי לפלסטיני בצומת חמרה. כוחות צה"ל שהגיעו לנקודה זיהו מספר פגיעות ירי ברכב הישראלי וקבעו כי מדובר בפיגוע. נפגעו שלוש ישראליות, נקבע מותן של שתיים מהן. כוחות צה"ל חוסמים צירים במרחב ופתחו במרדף אחר המחבלים.

10:38 - בהתאם להערכת המצב, תושבי יישובי עוטף עזה אינם נדרשים לשהות יותר בקרבת מרחב מוגן. בקבלת התרעה, יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו למשך עשר דקות.

8:00 - דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "בהתאם להערכות המצב, תגברנו כוחות סדירים לוחמים של חי"ר וארטילריה בפיקוד הצפון ובפיקוד הדרום, לחיזוק ההגנה לתרחישים אפשריים. הכוחות במוכנות גבוהה, גם בצפון, גם בדרום וגם באיו"ש בהגנה על הצירים והתושבים ביישובים, כדי לתת מענה לאירועים מתפרצים וניסיונות פגיעה בתושבים.
צה"ל כשיר, מוכן וערוך לממש את המשימות שלו - הפעילות התקפית שביצענו הלילה ביותר מזירה אחת, היא אינדיקציה ברורה לכך. אנחנו רואים במדינת לבנון אחראית לכל הנעשה משטחה, וכך גם לירי שבוצע על ידי חמאס משם - לא נאפשר לחמאס לפעול מלבנון. תושבי ישראל בצפון ובדרום מגלים אחריות בימים האחרונים ומהווים עורף אזרחי איתן. אנחנו אמונים על ההגנה עליהם והאורך רוח שהם מפגינים מאפשר לנו להמשיך ולמלא את משימותינו".

 

7:00 - בעקבות המשך הירי מרצועת עזה, טנק וכלי טיס של צה"ל תקפו עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס לאורך גבול הרצועה.

6:52 - בהתאם להערכת המצב, על תושבי עוטף עזה לשהות בקרבת מרחב מוגן שניתן להגיע אליו בזמן ההתגוננות הרלוונטי, עד להודעה חדשה. בקבלת התרעה, יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו למשך 10 דקות.
להנחיות המלאות לחצו כאן.

6:42 - הופעלו התרעות במרחב עוטף עזה.

5:35 - מטוסי קרב תקפו מטרות נוספות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, בהן פיר לאתר תת קרקעי לייצור אמל"ח ושלושה אתרים נוספים לייצור אמל"ח ומנהרת טרור, השייכים לארגון הטרור חמאס.

5:28 - הופעלה התרעה בעיר שדרות וביישובים איבים וניר עם.

5:09 - הופעלה התרעה בעיר שדרות וביישובים איבים וניר עם.

5:02 - הופעלה התרעה ביישוב יתד.

4:27 - צה"ל תקף מטרות תשתית ומטרות של ארגון הטרור חמאס בשטח דרום לבנון. צה"ל לא יאפשר לארגון הטרור חמאס לפעול מלבנון ורואה במדינת לבנון אחראית לכל אש הנורית משטחה.

4:04 - הופעלה התרעה באשקלון.

3:49 - הופעלה התרעה ביישומון פיקוד העורף בשטחים פתוחים במרחב עוטף עזה.

2:51 - צה"ל תקף באמצעות כלי טיס מאויש מרחוק מקלע כבד, ממנו בוצע ירי קליעים לעבר מטוסי צה"ל ושטח ישראל.

1:53 - הופעלה התרעה בנירים.

1:42 - פיגוע ירי אירע לעבר כוח צה"ל שביצע פעילות להגנת צירים בכיכר אדם שבחטיבת בנימין, הכוח הגיב באש לעבר המחבלים. לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני-קל כתוצאה מירי המחבלים. הלוחם קיבל טיפול ראשוני בשטח ופונה לבית חולים, משפחתו מכירה. לאחר סריקות במרחב נמצאו תרמילים. כוחות צה"ל המשיכו לסרוק במרחב אחר חשודים.

1:05 - הופעלה התרעה בעיר שדרות וביישובים איבים וניר עם.

0:56 - הופעלה התרעה ביישובים כרמיה ונתיב העשרה.

0:55 - מטוסי קרב תקפו תוואי של מנהרת טרור היוצאת מאזור בית חאנון ותוואי של מנהרה נוספת היוצאת ממרחב חאן יונס, שנתקפה במהלך מבצע "שומר החומות", מאז זוהו מאמצים לשיקומה. שתי המנהרות לא חצו לשטח ישראל ולא היוו איום על תושבי ישראל. בנוסף, כוחותינו תקפו שני אתרים לייצור אמל"ח המשמשים את ארגון הטרור חמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה להפרות הביטחוניות של חמאס בימים האחרונים.

 

0:54 - הופעלה התרעה ביישומון פיקוד העורף בשטחים פתוחים במרחב עוטף עזה.

חמישי, 06.04:

23:19 - בהמשך לדיווח על ירי מרגמות לעבר מרחב מטולה מגבול לבנון, לאחר סריקות זוהו שני שיגורי רקטות משטח לבנון לשטח ישראל.

17:08 - בהמשך לדיווחים על הפעלת התרעות במרחב הגליל המערבי, לאחר תחקיר ראשוני זוהו 34 שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל.

25 מהשיגורים יורטו על-ידי לוחמי ההגנה האווירית, חמישה שיגורים נפלו בשטח ישראל, ובאשר לארבעה שיגורים נוספים - מידע על מיקומם נמצא בבדיקה. מדובר בנתונים שאינם סופיים, פרטים נוספים בהמשך.

פרטים נוספים להנחיות לשעת חירום ניתן למצוא באתר פיקוד העורף.