מפקד חדש לעוצבת ׳חוד החנית׳

01.08.23
מערכת את"צ

אלוף-משנה עודד זימן נכנס שלשום (א׳) לתפקיד מפקד עוצבת ׳חוד החנית׳ ומפקד בסיס האימונים הפיקודי ׳לכיש׳ בפיקוד המרכז, במקומו של אלוף - משנה לירון ביטון, אשר כיהן בתפקידים אלו כשנתיים, וייכנס לתפקיד מפקד חטיבת בנימין.
 
טקס חילופי המפקדים נערך במחנה ליפקין, מפקדת ׳עוצבת האש׳, בראשות מפקד ׳עוצבת האש׳, תת - אלוף דן גולדפוס, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.
 
מדברי מפקד ׳עוצבת האש׳, תת - אלוף דן גולדפוס: "חטיבה 55 היא חטיבה מפוארת, שמורכבת משרשרת אנושית של דורות לוחמים שתמיד נעמדו ראשונים בכדי לנצח. מפקדי ולוחמי החטיבה, אתם, לאורך הדורות, מהווים דוגמא ומופת לאותה המורשת ולחברה הישראלית כולה. אתם המצפן הערכי לרוח הלחימה שמהווה סמן ימני ומוביל את צה"ל כולו. ביטון, בשנתיים האחרונות ניצחת ביד רמה על החטיבה והובלת בצניעות להישגים מרשימים. ייחודך הוא בדוגמתך האישית – דורש מאנשיך ובד בבד דורש מעצמך. אתה מהמפקדים הטובים ביותר שיש לנו בצה"ל, אדם חושב, איש אשכולות, עצמאי, צנוע וביקורתי, די להסתכל איך רתמת את אנשי המילואים אלייך כדי להבין כמה איכותי אתה. אין לי ספק שתמשיך כך גם בתפקידים במעלה דרכך. הייתה לי הזכות לפקד עלייך ואיתך על חטיבה 55. זימן, אתה לוקח פיקוד. אין לי ספק שהניסיון העשיר שרכשת בעמל לאורך השנים יעמוד לרשותך בתפקיד החדש. אתגרים רבים לפניך ואני משוכנע שתוביל את החטיבה למצוינות ולהישגים חדשים, תבצע את המשימה על הצד הטוב ביותר ותנצח. מפקדים, לוחמים ואנשי המילואים, חוד החנית - בימים אלו, אתם התרופה, אתם העוצמה של כולנו, אזרחים וצבא כאחד, אתם ההוכחה שניתן לחשוב אחרת ולהילחם ביחד".

מדברי מפקד עוצבת ׳חוד החנית׳ היוצא, אלוף - משנה לירון ביטון:
“אדם יוצא מבית
והבית אינו יוצא מן האדם. 
הוא נשאר
על קירותיו ועל 
התלוי בהם 
ועל חדריו ודלתותיו 
הנסגרות בזהירות. 
או כי הבית 
מתרחב והולך 
ונעשה לדרכים שבהם ילך זה 
שיצא מן הבית״
חטיבה 55 היא הבית שלי, למורשתה גדלתי והתחנכתי כנער מתבגר וכלוחם ומפקד צעיר בצנחנים. כיום אני משלים את תקופת פיקודי עליה.
בשבילי זאת לא הייתה עוד תקופה, אלו היו שנתיים מלאות בעשייה ובתשוקה גדולה. את שעברנו בשנתיים האלו אין צורך להזכיר, הזענו זה לצד זה, נשמנו יחדיו, חשבנו יחדיו וביצענו בדיוק רב ומאמץ גדול.
חטיבה 55 היא שילוב של מורשת וערכים עם אנשים ומשימה. יש בה לכידות, מקצוע ושאיפה למצוינות בכל התחומים של העשייה. אבל יותר מכל יש בה רוח, רוח חזקה ששורשיה במורשתה ובאמונה בצדקת הדרך.

מדברי מפקד עוצבת ׳חוד החנית׳ הנכנס, אלוף - משנה עודד זימן:
אני עומד כאן היום מקבל ביראת כבוד ובהבנת האחריות הגדולה את הפיקוד על חטיבת הצנחנים המפוארת במילואים - חטיבה 55, חוד החנית. אנשי החטיבה היקרים, אני מבין היטב את האחריות הכבדה המוטלת על כתפיי ומבטיח לעשות הכול כדי לממשה. חובתנו לשמר את רוח הלחימה המיוחדת של החטיבה המושתתת על מורשת הקרב, האתוס, המפקדים, הלוחמים והמשפחות השכולות היקרות. חובתנו לשמר את הלכידות הגבוהה – אליה אנו מצווים כל העת ובעיקר בימים אלה. גאה ונרגש להיות שייך למשפחת ׳חוד החנית׳. אעשה כל שביכולתי להוביל את החטיבה להישגים – בשגרה ובמלחמה.