מערכת את"צ

 

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

ערב טוב ושבת שלום. בשעות האחרונות הגברנו את התקיפות בעזה. חיל האוויר תוקף באופן נרחב מטרות תת קרקע ותשתיות טרור באופן משמעותי מאוד. בהמשך לפעילות ההתקפית שביצענו בימים האחרונים, כוחות היבשה מרחיבים את הפעילות הקרקעית הערב. צה"ל פועל באופן עוצמתי בכל המימדים על מנת להביא למימוש מטרות המלחמה.

מוקדם יותר, חשפנו לעולם את בית החולים שיפא. חשפנו את המרחב התת קרקעי, חשפנו את ההפיכה של בית החולים לטובת פעילות טרור - ניצול ציני של חמאס. חשפנו לעולם, וכך נמשיך לעשות. אנחנו נמשיך לתקוף בעיר עזה וסביבתה, וממשיכים לקרוא לתושבי העיר עזה וסביבתה - דרומית לנחל עזה מתקיימים תנאים בטוחים יותר.

בצפון, בוצע ירי משטח לבנון לעבר מוצבי צה"ל במרחב אביבים ומשגב עם. השבנו באש למקור הירי, אין נפגעים לכוחותינו. אנחנו ממשיכים במאמץ לאיתור חוליות וסיכול מחבלים כל הזמן. מתחילת המלחמה צה"ל תקף וחיסל חוליות ירי רבות במרחב הגבול. כל מי שימשיך לסכן אותנו ולהגיע לבצע ירי ישלם על כך בחייו. כוחות צה"ל במוכנות גבוהה בגבול הצפון ומקיימים הערכת מצב מתמשכת. אנחנו עוקבים אחר ההתפתחויות האזוריות.

הבוקר כוחות חיל האוויר יירטו איום אווירי במרחב הים האדום. ישראל תעבוד יחד עם מצרים וארה"ב ותהדק את ההגנה באזור מפני איומים בים האדום. אנחנו ערוכים בהגנה בכל הזירות, עוקבים ופועלים על מנת לשמור על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל.

בעורף, אני קורא לכם להמשיך להישמע להנחיות של פיקוד העורף, הן מצילות חיים, תמשיכו לעשות את זה. האויב יורה טילים, תמשיכו להקשיב להנחיות, להיכנס למרחבים המוגנים, זה מציל מחיים. לאחרונה, קיבלנו פניות של אזרחים רבים על עיכובים רבים במתן ההתרעות באפליקציה של פיקוד העורף. אנחנו פועלים כעת לתקן ולשפר את האפליקציה. אני להזכיר לציבור שהאפליקציה היא כלי אחד בסל הכלים שלנו לעדכון בזמן אמת על התרעות, לצד צופרים, אזעקות, וטלגרם של פיקוד העורף. תשתמשו בכל הכלים כל הזמן.

עד כה, מסרנו הודעה למשפחותיהם של 310 חללי צה"ל ו-229 חטופים. בשעה זו, ליבנו עם החטופים. ליבנו איתם ביתר שאת בערב שבת זה. אנו מחויבים למשימה הלאומית להשיב את החטופים כולם. אנחנו בסיכומו של השבוע השלישי למלחמה. מאות אלפי חיילי צה"ל אנשי מילואים וכוחות הביטחון פרוסים לאורך כל הגבולות של מדינת ישראל בים באוויר ביבשה ובסייבר - על מנת להגן על המדינה.