"על צה״ל לשמש דוגמה ומופת גם בתחום שילוב הנשים"

08.03.21
מערכת אתר צה"ל

פורום מטכ״ל קיים היום (שני) מפגש מיוחד לציון יום האישה הבינלאומי, בהובלת יועצת הרמטכ״ל לענייני מגדר, תא"ל יפעת תומר ירושלמי.

המפגש נפתח בפאנל של מנכ"ליות ומנכ"לים של חברות טכנולוגיה מובילות במשק, אשר הציגו אסטרטגיות שונות לקידום שוויון הזדמנויות מגדרי כחלק משיפור האפקטיביות העסקית. במפגש השתתפו מנכ"לית מייקרוסופט ישראל, מיכל ברוורמן בלומנשטיק, מנכ"ל אינטל ישראל, מר יניב גרטי ומנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני.

בהמשך, הוצגה הערכת מצב ייעודית על נשים בצה״ל, וכן הוצגה תכנית פעולה ייחודית שהחלה השנה באמ״ן למיצוי ההון הנשי באגף

"ראשית, חלה עלייה בהיקף המשרתות במקצועות הלחימה (ב-250% בשש שנים), ההתרעה, המחשוב ובמערך הטכני", ברך הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, על ההתקדמות הרבה שחלה בצה״ל בשנים האחרונות.

בנוסף, חלה ירידה משמעותית של כ-8% במספר הפקידות (והפקידים) בצה״ל, כחלק ממהלך כולל לצמצום תפקידי מנהלה כפי שסוכם בתר"ש "תנופה". ביחס לאוכלוסיית הקבע - גם כאן חלה בחמש השנים אחרונות עלייה של שישה אחוזים בהיקף הנשים המשרתות בצה"ל, וכן קצינות רבות שולבו בתפקידי מפתח בכירים, לרבות בתפקידים פורצי דרך, בהן לא שירתו נשים בעבר".

הרמטכ״ל הגדיר יעד של עלייה בכ-50% בהיקף הקצינות הבכירות בחמש השנים הקרובות, וכן הנחה על פעולות נמרצות להגדלת היקף הנשים במקצועות הטכנולוגיה והסייבר. לשם כך, הוא הנחה כי בתוך שלושה חודשים תובא לאישורו תכנית פעולה אשר תביא לעמידה ביעדים אלה ותיתן מענה לחסמים המקשים על נשים לממש עצמן בשירות ולהעמיק את תרומתן לצה״ל.

״אני מברך על העלייה שחלה בשנים האחרונות בהיקף הנשים המשרתות בצה"ל בשירות חובה בדגש על העלייה המשמעותית בהיקף המשרתות בתפקידי הלחימה ובמערכים הטכניים וכן בהיקף הקצינות המשרתות בקבע", אמר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, "עלינו לשמר מגמות אלו ולצד זאת, לפעול בכדי להגדיל בכ-50% את היקף הקצינות הבכירות בחמש השנים הקרובות וכן לפעול להגדיל את הנשים המשרתות במקצועות הטכנולוגיה והסייבר. הנחיתי כי בתוך שלושה חודשים תובא לאישורי תכנית פעולה שתאפשר עמידה ביעד זה".

"על צה״ל לשמש דוגמה ומופת גם בתחום שילוב הנשים ועל המפקדים להוביל את השינוי ולעסוק בכך באופן אישי", הוסיף רא"ל כוכבי, "אני מלא הערכה לנשים המשרתות בצה"ל, על חלקן ותרומתן הרבה ועל שירות מקצועי, ערכי ומסור, במשך כל ימות השנה שמהווה מקור להשראה וגאווה".