טקס "דגלון לנופל" התקיים בהר הרצל

11.04.21
מערכת אתר צה"ל

מערכת אתר צה"ל | 11.04.2021

טקס "דגלון לנופל", במסגרתו מונח דגל ישראל על קבריהם של חללי מערכות ישראל, התקיים היום (ראשון), בהיכל הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל בהר הרצל בירושלים.

מטרת המיזם, המתקיים זה 20 שנה, היא להוקיר ולכבד את הנופלים אשר חרפו נפשם למען הגנה על שלומה וביטחונה של מדינת ישראל.

 

מסיומו של הטקס בהר הרצל ועד לכניסתו של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, יונחו דגלון הלאום, פרח ונר על קברו של כל אחד מהנופלים בבתי העלמין הצבאיים ובחלקות הצבאיות.

האירוע נערך במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפכ"ל משטרת ישראל, רב-ניצב קובי שבתאי, ראש המוסד, מר יוסי כהן, ראש השב"כ, מר נדב ארגמן, ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור, נציבת שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, מר אריה מועלם, יושב ראש ארגון "יד לבנים", מר אלי בן שם, ויושבת ראש ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, הגברת תמי שלח.

"זיכרון הנופלים והנופלות הוא חלק מההוויה הישראלית, בכל ימות השנה ובימים אלו במיוחד", אמר הרמטכ"ל, רא"ל כוכבי, "חילונים ודתיים, גברים ונשים, יהודים, נוצרים, דרוזים ומוסלמים הקשורים יחדיו בשותפות גורל ושותפות ייעוד. כמובן שגם אנו, חיילי צה״ל ומפקדיו, זוכרים את השמות - מותם שב ומזכיר לנו את משימת ההגנה שבשמה נפלו, ובאותה עת את חובתנו להשתנות, להיות רלוונטיים, ולהתאים את עצמנו לשדה הקרב הנוכחי והעתידי".

"משפחות יקרות", פנה הרמטכ"ל, "אנו אתכן לאורך כל הדרך, כל ימות השנה, כי ההקרבה והמחיר הכבד היו למען דבר שגדול מכולנו: הגנה והבטחת ביטחונה של מדינת ישראל. ויש לנו מחויבות נוספת עזה ועמוקה, לבני משפחות השבויים והנעדרים: אנחנו שלחנו את יקיריכם למשימה ממנה לא חזרו, ואנו מתחייבים להמשיך ולעשות כל מאמץ כדי שישובו אליכם ולארצם״.

"פותחים אנו היום את מבצע הנחת הדגלון על קברי עשרים ושלושה אלף, תשע מאות עשרים ושמונה הקדושים, חללי מערכות ישראל שמסרו נשמתם לבורא עולם למען הקמת בית במדינתנו", אמר סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, מר אריה מועלם, "מהמבצעים הערכיים, החשובים והמכובדים במדינה, המעבירים המסרים לפיהם אנו דוגלים לפעול של כבוד, זיכרון, אחדות, אחידות והשוויוניות לכל חלל וחלל בכל מקום בו הובא לקבורה״.