הרמטכ"ל ביקר בחטיבת המבצעים, באמ"ן, בפד"ם ובפקע"ר. צפו בדבריו

23.05.21
מערכת אתר צה"ל

מערכת אתר צה"ל | 24.05.2021

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ביקר אתמול (ראשון) בחטיבת המבצעים, באגף המודיעין, בפיקוד הדרום ובפיקוד העורף, במסגרת ביקורים שיקיים השבוע ביחידות שפעלו במבצע "שומר החומות".

חיילי חטיבת המבצעים ומפקדיה, יחד עם חיילי ומפקדי אגף המודיעין, היו שותפים בתכנון ובהובלה של עשרות מבצעים במהלך המבצע ברצועת עזה. עשייתם בסנכרון כלל המפקדות בצה"ל וגופי הביטחון הנוספים, בשילוב מודיעין ואש, הבטיחה את מימושן של תכניות התקיפה וההגנה בצה"ל. פיקוד העורף פעל בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות וגופי החירום לאורך המבצע בתמיכת המרחב האזרחי, ביצוע פעולות חילוץ, הצלה, מיגון והסברה. פיקוד הדרום הוביל את הפעילות היזומה וההתקפית נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה במבצע, תוך שימוש בכלים חדשים ומתקדמים שהוכנו מבעוד מועד.

"ארגון הטרור חמאס פגש מבצע שהייתה בו עוצמת תקיפה חזקה ביותר, והייתה בו גם הגנה חזקה ביותר", הבהיר הרמטכ"ל, "כשאני אומר עוצמה אני מתכוון לכמות המטרות, לקצב התקיפה, לאיכות המטרות ולשיטות שבהם פעלנו. לסכל פעם אחר פעם בתת קרקע אויב ולהרוג כך עשרות פעילי טרור זו יכולת גבוהה ביותר. הוא גם פגש הגנה חזקה מאוד שלא אפשרה לו לבצע את הפיגועים שתכנן- באוויר, בים, ביבשה ואפילו בסייבר".

"אנחנו חייבים להישאר ביקורתיים כלפי עצמנו, להישאר צנועים ולנהל תהליך למידה ושיפור של כל מה שצריך שיפור, שינוי והתאמה. במקום שהיינו טובים אנחנו רוצים להיות טובים מאוד, במקום שהיינו טובים מאוד אנחנו רוצים להיות מצויינים", הוא המשיך, "אני רוצה להביע הערכה גדולה מאוד, לכל יחידות צה"ל במבצע הזה שעשו זאת בצורה יוצאת מן הכלל, ואתן בתוכן. הסתובבתי בין רוב היחידות, ראיתי נחישות, יצירתיות, מסירות, מקצוענות, ולמעלה מהכול ראיתי את ההזדהות ואת צדקת הדרך שיש לאנשים במה שאנחנו עושים".

 

משרתי פיקוד הדרום, בהם אנשי מילואים רבים, הקדישו את זמנם ומרצם למען הצלחת המבצע ומימוש היעדים שהוצבו לו. פיקוד הדרום פעל כמערכת מבצעית אחת בשיתוף פעולה רב-זרועי באוויר, בים וביבשה לצד גופי ביטחון נוספים, וזאת בקצב מבצעי מהיר הנשען על מודיעין עמוק ומדויק.

״לכל אחד ואחת מכם ישנו חלק חשוב בתפקיד הקריטי שמילא פיקוד הדרום בהצלחת המבצע. המסירות, המקצועיות והיצירתיות שלכם הן שהבטיחו את מימוש היעדים שהצבנו לעצמנו", אמר הרמטכ"ל, "יש לכם חלק משמעותי בכל מה שאני אומר. אני חושב שפיקוד דרום, פיקד על המערכה בצורה יוצאת מן הכלל. אני מרשה לעצמי לומר זאת. גאווה גדולה לפקד עליכם, אשרי העם שיש לו חיילים, קצינים ומפקדים בכירים כמפקדים בפיקוד הדרום. בחדר הזה יש אנשים שחסכו חיי אדם, זה לבדו המון - תזכרו זה המשמעות של צבא ההגנה לישראל".