מהתרחבות התוכנית ועד למערכת למידה אינטראקטיבית - לראשונה, כנס מיוחד ליחידת "גשרים"

היא נוצרה בשיתוף פעולה של אגף המודיעין ואגף כוח האדם - תוכנית "גשרים" שהושקה לפני כשנה מגיעה לצמצם פערים ולהגדיל את שוויון ההזדמנויות בפריפריה תוך לימוד מקצועות טכנולוגיים לתלמידים. היום, התקיים לראשונה כנס מיוחד של יחידת "גשרים", בו הוצגו התפתחות התוכנית ומשמעותה, ואפילו מערכת חדשנית שתייעל את תהליך הלמידה

24.05.23
מערכת את"צ

במפקדת יחידה 8200 התקיים היום (רביעי) כנס מיוחד וראשון מסוגו של יחידת "גשרים" - תוכנית משותפת של אגף המודיעין ואגף כוח האדם שהוקמה לפני כשנה, במסגרתה מש"קיות הוראה והדרכה מחיל החינוך והנוער מלמדות תלמידי בתי ספר מהפריפריה בכיתות ז' עד ט' מקצועות טכנולוגיים, שמיועדת לצמצם פערים ולהגדיל את שוויון ההזדמנויות.

מאז פריסתה בשנה שעברה, התרחבה "גשרים" מ-5 רשויות ל-31 רשויות בפריפריה החברתית והגאוגרפית בארץ, עם יותר מ-20,000 תלמידים שמשתתפים בתוכנית. בשנה הבאה, תתרחב התוכנית ל-40 רשויות וישתתפו בה יותר מ-30,000 תלמידים.

במהלך היום, הוצגה מערכת למידה אינטרקטיבית חדשנית שפותחה ביחידה 8200 שתאפשר למידה עצמאית ותייעל את תהליך הלמידה בתוכנית.

באירוע השתתפו הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, מפקד יחידה 8200, תא"ל י', קצין החינוך והנוער הראשי, תא"ל אופיר לויוס, ומש"קי ההוראה וההדרכה המשרתים כמדריכים ביחידה.

"לצה"ל הרבה מאוד אתגרים ומשימתו להגן על אזרחי ישראל, משימה חשובה מאוד", הצהיר הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, "לצד זאת, יחידת 'גשרים' ותוכניות נוספות כמותה חשובות לנו כמעט כמו משימות ההגנה. הסוד של צה"ל הוא באנשים הטובים שלו, ככל שנצליח להביא לגיוון מכל חלקי החברה הישראלית נחזק את הכוח המיוחד הזה. אנחנו בונים כאן בתוכנית הזו עוד גשר שאי אפשר לצלם אותו. הוא לא פיזי, אך יש בו כל-כך הרבה חוטים. הגשר הזה לוקח את המדינה שלנו ממקום אחד למקום אחר".

"פרויקט 'גשרים' נולד מתוך הרצון לשפר את שוויון ההזדמנויות של נוער מהפריפריה, על מנת להרחיב את האפשרויות שלהם להגיע ליחידות לוחמות וטכנולוגיות ולפתח את תחושת המסוגלות שלהם", תיאר קצין החינוך והנוער הראשי, תא"ל אופיר לויוס, "התוכנית נועדה לגשר על הפערים החברתיים האלו ולראות מבעד להם, והיא מהווה עמוד תווך בבניית רוחו של צה"ל".

"גשרים הוא אחד המיזמים החשובים ביותר בעשייה של צהל עבור העם והמדינה", הוסיף מפקד יחידת "גשרים", סא"ל אלון חכימה, "המש"קיות המדהימות שעומדות פה היום הן הסיפור האמיתי - חלקן מהפריפריה וחלקן מהמרכז, הן נותנות את כל כולן מדי יום במטרה לתת לתלמידי הפריפריה שוויון הזדמנויות במקצועות הטכנולוגיים, ערך שהוא בלתי נפרד מהאוריינות הדרושה בעידן הדיגיטלי של היום. אני גאה לעמוד כאן היום כמפקד שלהן, ויחד איתן להוביל את התהליך המדהים שמתחיל פה".