אל"ם אור וולוז'ינסקי נכנס לתפקיד מפקד "עוצבת הברק"

31.05.23
מערכת את"צ

אל"ם רועי סבירסקי, מפקד עוצבת "הברק", חטיבה 188, סיים את תפקידו היום (רביעי). במקומו נכנס לתפקיד אל"ם אור וולוז'ינסקי.

טקס החילופים נערך היום במחנה "ברק" בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד עוצבת "געש" (36), תא"ל דדו בר כליפא, ובהשתתפות מפקדים, מפקדי עבר, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

"סבירסקי, אחרי שנתיים של פיקוד בחטיבה אני יכול לומר לך בבטחה - אתה פקוד למופת ומפקד לדוגמה", הכריז מפקד עוצבת "געש" (36), תא"ל דדו בר כליפא, "אני זוכר את עצמי עוצר מפעם לפעם, משתאה מביט מן הצד, בדרך בה נתת פקודה, ניהלת שיחה, שמת יד על שכם ונתת טפיחה, איזו סבלנות וגישה מותאמת לכל אחד והכול בנועם עם חיוך על הפנים. מפקדי הפלוגות היו היעד האישי שלך, ראית בהם את השדרה החשובה בחטיבה, יצקת בהם מורשת מקצוע ועסקת רבות בגאוות היחידה ורוח הלחימה. הצלחת לגבש נבחרת, שלחזון משותף וברור מחוברת, המצפן צפון עמם בכף ידם והשפה משותפת. המשימה עד כאן הייתה שלך, עכשיו צא לדרכך החדשה ועשה חיל כפי שעשית עד עתה.

"וולוז׳, כמה בטוח זה מרגיש לי להמשיך איתך את המסע בעיצומו של תרגיל מטכ״לי ׳אגרוף המחץ׳, המדמה לחימה במספר זירות", המשיך תא"ל בר כליפא, "אנחנו, אוגדה 36, נידרש ביחד עם החטיבה, השבוע ובשבוע הבא למבחן העליון, ניצחון! תוצאות - לא תירוצים! לא חוזרים עד שמבצעים! אני סומך עליך, אעשה כל שלאל ידי להצלחתך, אני לרשותך ואני לשירותך. קודקוד ברקים כאן קודקוד ויקטורי, תפוס פיקוד, מעתה זה שלך, בהצלחה!"

"אני מסיים היום שירות של כ-27 שנה בחטיבה, מאז דרכתי ממש כאן, באתר "ברק" עם סיום מסע העלייה לרמה", אמר מפקד חטיבה 188 היוצא, אל"ם רועי סבירסקי, "חייל צמ״פ שאינו מודע לעוצמה וגאוות היחידה שהוא נכנס בשערה, לא מדמיין שהוא עתיד להיות בשר מבשרה. החטיבה שמעתה תהיה לו לאוויר שהוא נושם, לחלומות שהוא חולם, למצפן הערכי והמוסרי שאת צעדיו מכוון. זאת הייתה ועדיין זכות גדולה לשרת את המדינה, את צה״ל ואת החטיבה, חובה מוסרית לעסוק בהכנת החטיבה למלחמה, בהגברת כשירותה ולכידותה. הספינה שנקראת ״ברק 188״ אינה עוד ספינה מהשורה, היא ספינת קרב מכרעת כבר למעלה מ-50 שנה. וולוז׳, בורכת בכישורים יוצאי דופן של ניווט ספינות על פני יבשות וימים ואני בטוח שעם 'ספינת ברק' שאני מוריש לך היום תצליח להגיע למחוזות חדשים. מאחל לך חווית הפלגה מעוררת השראה והנאה מאחיזה והכוונת הגאי הספינה. הצוות מוכן לפקודתך ואני כתמיד עומד לרשותך".


"אני מתרגש, ונזכר ביום גיוסי לחטיבה בנובמבר שנת 2000, כשהקריאו את שמי ברחבת המסדרים בסיירים להתייצב לשורות חטיבה 188", הצהיר מפקד חטיבה 188, אל"ם אור וולוז'ינסקי, "188 בשבילי זו גאווה אדירה. זה דאגה לאנשים לצד דרישה להישגיות בלתי מתפשרת. זה מקצועיות; לכידות ומשימתיות, זו הרגשה של רוח מנצחת ותחושת מסוגלות שהכול אפשרי. ערכים אלו נוסדו ונבנו לא הרחק מכאן לפני כ-50 שנה בקרבות הגבורה של אנשי החטיבה הצעירה 188. לוחמים אלו בלמו בחרוף נפש והגנו על המדינה תוך הבנה שאין אחר שיעשה זאת ומתוך מקצועיות מרשימה וערכים של רעות, אחוות לוחמים ואמונה גדולה בצדקת הדרך".

"אני מתחייב שחטיבת 'ברק' תהיה מוכנה ברוח זו", סיכם אל"ם וולוז'ינסקי, "תתאמן על מנת להגיע לרמה מקצועית מצויינת, תפתח את אנשיה ומפקדיה הטובים בסדיר ובמילואים ותהיה מוכנה ליום פקודה חדורה בתחושת מסוגלות וברוח של מצויינות. זאת חובתי המוסרית והפיקודית. נעשה זאת יחד כולנו - לוחמי השריון, ההנדסה והחי״ר בצק״ח וכלל המערכים המסייעים בשגרה, בגזרות התעסוקה המבצעית, באימונים ובמלחמה".

קורות חייו של מפקד עוצבת "הברק" היוצא, אל"ם רועי סבירסקי:

אל"ם רועי סבירסקי נולד בשנת 1978 והתגייס לצה״ל ב-1996.
- 2015 - 2013 - שירת כמפקד גדוד "סער" (74).
- 2018 - 2015 - שירת כמפקד גדוד ״שחק״ (196) בבסיס ההכשרות של חיל השריון.
- 2020 - 2018 - שירת כמפקד חטיבה .8
- 2021 - 2020 - שירת כסגן מפקד אוגדת עזה.
- 2023 - 2021 - שירת כמפקד עוצבת "הברק" (188).
אל"ם רועי סבירסקי בוגר לימודים במכללה הבריטית לביטחון לאומי בלונדון. אל"ם סבירסקי נשוי ואב לשלושה.

 

קורות חייו של מפקד עוצבת "הברק", אלוף-משנה אור וולוז'ינסקי:

אל"ם אור וולוז׳ינסקי נולד בשנת 1982 והתגייס בשנת 2000.
- 2018 - 2016 - שירת כמפקד גדוד "רשף" (71).
- 2020 - 2018 - שירת כראש ענף יבשה באגף התכנון.
- 2021 - 2020 - שירת כסגן מפקד עוצבת "הפלדה" (162).
- 2023 - 2021 - שירת כמפקד חטיבה 14.
אל"ם אור וולוז'ינסקי בעל תואר ראשון בלימודי המזרח התיכון מאוניברסיטת חיפה ותואר שני במדיניות ציבורית למנהלים מאוניברסיטת תל אביב בהצטיינות. אל"ם וולוז'ינסקי נשוי ואב לשניים.