"מגן פלדה" יוטבע על טנק מרכבה, נגמ"שים וכלי רק"ם

31.05.23
מערכת את"צ

בשנת ה-75 למדינת ישראל החליטו מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, ומפקד זרוע היבשה בצה"ל, אלוף תמיר ידעי, כי סמל מגן דוד ייחודי, אשר ייקרא ״מגן פלדה״, יוטבע מהיום על כלי הרק״ם המתקדם של צה״ל.

'מגן הפלדה' נחשף היום (רביעי) בטקס בהשתתפות ראש מנהלת המרכבה והרק"מ במשרד הביטחון, תא"ל אורן גיבר, קצין שיריון ראשי, תא״ל הישאם איברהים, סמנכ״ל ור׳ מנה"ר, זאב לנדאו, קצין הנדסה ראשי, תא״ל עידו מזרחי, קצין חי״ר צנחנים ראשי, תא״ל גיא לוי, ראש חטיבת הטכנולוגיה ליבשה, תא"ל רמי אבודרהם ובכירים נוספים.

צעד היסטורי זה יביא לכך שטנקי המרכבה 4 ונגמ״שי הנמר והאיתן, שפותחו על ידי מנהלת המרכבה והרק״ם (מנת"ק) במשרד הביטחון, בשותפות לאומית עם זרוע היבשה ותעשיות הביטחון הישראליות, יזכו לשאת מעתה סמל עם משמעות לאומית. הסמל החדש "מגן הפלדה", יוטבע בצבע שחור על דפנות כלי זרוע היבשה.

יוזם הרעיון הוא מג"ד שחק מחטיבה 460 של חיל השריון, סא"ל איתמר מיכאלי, שבטקס סיום הכשרת מפקדי טנקי מרכבה סימן 4, נזכר בסבו, ניצול השואה, שהשתתף עם חבריו לחטיבה 7 בקרבות תש"ח בלטרון. הסב לחם עם משוריינים ונשקים מאולתרים והנכד עם מכונת המלחמה המתקדמת בעולם מפיתוח ישראלי.


הטנק שבו לחם סבו של סא"ל מיכאלי

ראש מנת״ק, תא"ל אורן גיבר וקצין השריון הראשי, תא״ל הישאם איברהים, יחד עם מחלקת אמל"ח בזרוע היבשה, הפכו את הרעיון לסמל "מגן הפלדה". הסמל החדש יכלול מגן דוד שמסמל עצמאות, אחדות והגנה לאורך כל דורות ישראל ופלדה שמסמלת תעוזה, נחישות ורעות מצד אחד וקטלניות, מיגון, ניידות וקישוריות מהצד השני.

"היום זהו יום היסטורי. לפני 75 שנה בדיוק פורסמה פקודת היום להקמת צבא ההגנה לישראל ואליה צורפה שבועת האמונים של חיילי צה״ל 'אני נשבע'", אמר מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל׳) אייל זמיר, "חשיפת מגן הפלדה היא אירוע ערכי ומרגש, שבו באים לכדי ביטוי רוח הלוחם הישראלי לצד החומר - כלי הרק"מ הטובים בעולם שמשרד הביטחון מפתח עבור צה"ל, יישאו את מורשת צה"ל ומדינת ישראל".

"סמל המגן דוד, שעיצבו מנת"ק וחיל השיריון יעביר מסר של עוצמה ותנועה מתמדת קדימה. המפעל החשוב הזה ידגיש את הקשר ואת המחויבות האינסופית של מנת"ק ומשרד הביטחון ללוחמי צה"ל. נמשיך לצייד אותם בכלי הלחימה היבשתיים הטובים והממוגנים בעולם, שיבטיחו להם יתרון בשדה הקרב".

"הרק"מ המתקדם הוא פרי עמל ויצירה משותפת לה שותפים מנת"ק, זרוע היבשה והתעשייה הישראלית", ציין מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, "לצד המפקדים והלוחמים המרכבה, הנמר והאיתן מביאים לידי ביטוי את מיטב הטכנולוגיה ונמצאים בשורה הראשונה של כלי הרק״מ בעולם. זרוע היבשה בתהליכי הצטיידות משמעותיים ברקמ״ים אלה והם מהווים את ליבת עוצמתה".

הסמל שנחשף היום מסמן את כלי הרק"ם של צה"ל כפרי יצירה כחול-לבן, ושם את הדגש על הפיתוחים הישראלים", הוסיף לדבריו סא"ל איתמר מיכאלי.

"השנה אנו מציינים חמישים שנה למלחמת יום הכיפורים", המשיך אלוף ידעי, "זו העת להצדיע ללוחמים אשר לגבורתם ועוז רוחם אנו חייבים את הניצחון המפואר. גם היום האדם שבטנק ינצח ותפקידנו לספק לו תנאים טובים יותר להצלחה. היום הטבענו את המגן דוד על כלל הרק״מ. הטבעה זו מבטאת את הקשר העמוק והמחייב בין העם היהודי לעוצמתו של צה"ל. מעתה כל רק"ם ישא בגאווה את סמל האומה אשר יהיה עדות ניצחת לרוחו של עם ישראל, מורשתו של צה״ל ועוצמתה של מדינת ישראל".

תמונות: דובר צה"ל ומשרד הביטחון.