מיפוי בתי מחבלים, השמדת מחרטה ועצירת מבוקשים

21.06.23
מערכת את"צ

צילום: אור אביבי
עריכה: אלה טולדנו
הגשה: עלמה סברוב

לוחמי צה"ל ומג"ב מיפו הלילה (רביעי) בכפר עוריף שבחטמ"ר שומרון את ביתם של המחבלים שביצעו את פיגוע הירי אמש ביישוב עלי, מוהנד פלאח עבדאללה שחאדה וחאלד מצטפא עא לטיף צבאח, בו נרצחו ארבעה אזרחים ונפצעו אזרחים נוספים.

בנוסף, במסגרת המבצע המשותף פעלו הלילה לוחמי אגוז, מגלן ומג"ב בהכוונה מודיעינית של שב"כ לסיכול טרור במרחב הכפר. הכוחות עצרו ארבעה מבוקשים, תיחקרו מספר חשודים נוספים וסרקו מבנים במרחב.

 

במהלך הפעילות איתרו הכוחות מחרטה לייצור אמצעי לחימה והשמידו אותה. בפעילות הכוחות בכפר טמון נעצר מבוקש נוסף.

 

המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

אתמול בשעות אחר הצהריים, הגיעו מחבלים לתחנת דלק סמוך ליישוב עלי בחטיבת בנימין ופתחו בירי. נקבע מותם של ארבעה אזרחים. מספר אזרחים נוספים נפצעו.

אזרח שהיה במקום ניטרל את אחד המחבלים. כוחות של שב"כ וימ"מ ניהלו מרדף אחר המפגע שנמלט מהזירה. במהלך הפעולות המודיעניות והמבצעיות של שב"כ, אותר רכב הטויוטה עימו ברח מהזירה ובתוכו נשק שככל הנראה שימש אותו בפיגוע.

במהלך ניסיון המעצר, ניסה החשוד לברוח מהרכב, נורה ונוטרל ע"י הכוחות, ללא נפגעים לכוחותינו.

הרמטכ״ל קיים הערכת מצב בזירת הפיגוע בהשתתפות מפקד פיקוד המרכז, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, נציגי שב״כ ומשטרת ישראל.

בהתאם להערכת המצב, הוחלט על תגבור של מספר גדודים נוספים באוגדת יהודה ושומרון. זאת בנוסף לתגבור הכוחות בשבועות האחרונים בגזרה.

"הלחימה בטרור היא לחימה מתמשכת", הצהיר דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, "יש פה אירוע טרור קשה לצד סגירת מעגל מהירה. הרמטכ״ל קיים הערכת מצב בזירה והנחה על תגבור כוחות במרחב וביצוע פעולות מעצרים על בסיס הצורך. המטרה הכי חשובה - חיזוק ההגנה בגזרה".

 


הערכת מצב בשטח שקיימו מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט, ומח"ט בנימין, אל"ם אליאב אלבז