טקס חילופי מפקד עוצבת 'חצי האש'

22.06.23
מערכת את"צ

טקס חילופי מפקד עוצבת 'חצי האש' נערך אמש (רביעי), במחנה ליפקין בראשות מפקד עוצבת 'האש', תא"ל דן גולדפוס, בהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

אל"ם עידו קס ייכנס בחודשים הקרובים לתפקיד מפקד עוצבת 'חצי האש' במקומו של אל"ם אפרים אבני, אשר כיהן בתפקיד כשנתיים, וייכנס לתפקידו כקצין אגף המבצעים בפיקוד הדרום. אל"ם (מיל'), אורי לוין, ימלא את מקומו של המח"ט היוצא עד לכניסתו הרשמית של אל"ם עידו קס.

עוצבת 'חצי האש' היא חטיבת צנחנים במילואים מובחרת הכפופה ל'עוצבת האש' שהוקמה כחלק מלקחי מלחמת יום הכיפורים, ונועדה להוות כוח ייעודי ללחימה בשטח אויב בעל מגוון יכולות מכריעות.

"עוצבת 'חצי האש' מורכבת משלושה מרכיבים מרכזיים: אנשים, מורשת קרב ופורצת דרך", תיאר מפקד עוצבת 'האש', תא"ל דן גולדפוס, "אנשים - אנשיה הם מלח הארץ, משרתים, לוחמים, מכל קצוות הארץ והחברה שנלחמים על הביחד ומבינים וממחישים את הזכות בלשרת ולא את החובה.

מורשת קרב - זוהי לטיבה עם מורשת קרב עניפה, חטיבה לוחמת נועזת המהווה סמן ימני. פורצת דרך - אין דבר שהחטיבה עושה באופן שטחי או רדוד, תמיד להוביל למצוא את הדרך המיוחדת האיכותית ולנצח.

לוחמי המילואים בכלל ובפרט הוכיחו ומוכיחים עצמם יום-יום, שעה-שעה כפרטים וכמסגרת בהגנה על המדינה וצודקת דרכינו. אפרים, אני בטוח בהצלחתך בתפקידך הבא, אתה עשוי מהחומר הכי טוב של מנהיגים ומפקדים שאנחנו כל כך צריכים בצבא ובמדינה שלנו. אורי, אתה מהווה השראה בנחישות, ביוזמה וברוח ההתנדבות. אני סומך עליך שביחד נמשיך להוביל, לנצח ואם צריך גם להילחם זה לצד זה. אין ראוי ממך".

"המפגש עם אנשי המילואים זיכה אותי בחוויה אחרת ובשיעור לאומי ייחודי, בכל מפגש - באימון, בתעסוקה ובמבצעים של יחידות הניוד - פגשתי את אלו שהם 'רקפות בין הסלעים', אנשי הרעות והעין הטובה", שיתף מפקד עוצבת 'חצי האש' היוצא, אל"ם אפרים אבני, "בעת העלייה על מדים, כל אחד ואחת מכם מביא את עולמו הערכי, מזדכה על הציניות וחותם על הציוניות.

מזדכה על המפריד וחותם על הביחד, ביחד למען העם שלנו. אנשי המילואים בכל דור ובמיוחד בתקופה בה אנו נמצאים הם המצפן והמגדלור לרוח ולציונות. איננו חפים מאתגרים כחברה, כחטיבה וכפרטים, אבל לפני כל עלייה וכל קושי - נקודת המבט איתה יוצאים למאבק מייצרת רוח ומציאות.

העין הטובה הזו, ורוח הרעות הזו הם המסד ממנו אפשר לבנות את העוצמה שתנצח כל אתגר מול האויב, ותמשיך להוות דוגמה ומופת לחלקים שונים ומגוונים שיודעים להכיר בשוני וביחודיות של כל אחד ואחד אך לבחור את 'הביחד'. לייצר את השלם שגדול מסך חלקיו. תודה על הזכות לפקד על החטיבה ובהצלחה למחליפי הראויים".