לכבוד שנה למרפ"א - יצאנו לשמוע על כל החידושים

בשנה החולפת מגדירים מרפ"א ערבה מחדש את "רפואה בשבילך" ועושים הכול כדי לשים את המשרתים במרכז. שמענו על השינויים פורצי הדרך, שכוללים שאטלים ישירים, בדיקות מעבדה בזמינות גבוהה, תמיכה משופרת בבריאות הנפש וגישה למגוון רחב של שירותי מומחים. יותר מ-15,000 חיילים כבר מעידים על ההצלחה

21.06.23
איה חיימוביץ', מערכת את"צ

למרות שהוא מספק מענה ללא פחות מ-15,000 חיילים, כשנכנסים בשערי מרפ"א ערבה - לא שמים לב לכך. מה שכנראה כן תפס את תשומת הלב שלכם, אם ביקרתם שם בשנה החולפת, הם קבלת הפנים החמה, זמינות התורים ואולי הסנדוויץ' והשתייה שקיבלתם והפכו את הביקור לנעים אף יותר.

ממש בימים אלה חוגג המרפ"א שנה להיווסדו, וזו הזדמנות מצוינת להביט אחורה על השנה שעבר המרכז הרפואי האזורי, ולשמוע מהאנשים שגורמים לכל הקסם לקרות.

מדובר במרכז שנועד להעניק טיפול לחיילים מבהל"צ, סיירים, עובדה, שיזפון, אוגדה 80 וזי"ס, ואף למשרתים מבסיסים אחרים המתגוררים במרחב.

ולא רק זה - לנגד עיניו, הציב סא"ל דניאל אלבו ארמה, מפקד המרפ"א, מטרה אחת: לערוך מהפכה באיכות ובחוויית השירות הרפואי. "אנחנו רוצים לשים את החיילים והחיילות במרכז ולראות את הפרט", הוא מסביר, "וההשקעה - משתלמת".

סא"ל אלבו רתם את כלל מפקדי היחידות במרחב למאמץ, ובניצוחו של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, הקים מרכז שלא רק מסייע למשרתים, אלא גם שומר על בקרה ותקשורת אל מול המפקדים הרלוונטיים בגזרות.

"אנחנו הולכים כתף אל כתף ומשלבים כוחות כדי לדאוג להם בצורה הטובה ביותר", מציין סא"ל אלבו, "בסופו של דבר, עבור החיילים - הפריפריה היא המרכז. אנחנו צריכים להתאים את עצמנו לסטנדרט הזה".

ואם אתם משרתים או גרים בערבה, ושואלים את עצמכם מהם החידושים במרפ"א שיסייעו לכם בתחומי הרפואה - אספנו יחד עם סא"ל אלבו את חמשת השינויים המשמעותיים ביותר:

מעכשיו, אם יהיה לכם תור במרפ"א ערבה - יגיע שאטל מיוחד וישיר לאסוף אתכם הישר מהבסיס ולהחזיר אתכם אליו בסוף ההליך הרפואי, אפילו אם תהיו היחידים מאותו הבסיס שצריכים להגיע.

במרפ"א ערבה תוכלו למצוא בית מרקחת עם מחסני תרופות עצומים, כדי שלא תצטרכו לחפש אחר תרופות במקומות שונים. וזה עוד לא הכול - לטובת שאר המרפאות במרחב הדרום ועל מנת להקל על החיילים, המרפ"א יוציא רכבים עם משלוחי תרופות לבסיסים באזור.

בעבר, חיילים ששירתו באזור הערבה נאלצו לבצע את בדיקות המעבדה במרפ"א דרום, שעשוי להיות במרחק של עד חמש שעות צפונה מהבסיס שלהם. מעבר למרחק והנסיעה, נוצר מצב בו חיילים נאלצו לצום יותר שעות לקראת הבדיקות. את האתגר הזה פתרו במרפ"א ערבה, כשפתחו מעבדה המציעה בדיקות מדי יום.

"בריאות הנפש היא בליבת עיסוק חיל הרפואה בתקופה האחרונה, והמפקדים ביחידות רתומים ומבינים את המשמעות של זיהוי חיילים הזקוקים לסיוע", מסביר סא"ל אלבו, "יש לנו קב"נית שמרכזת את כלל המענה הברה"ני במרחב, ואף חונכת את הקב"נים השונים ביחידות".

מחפשת תור לרופא נשים? מחפשים תור לנוירולוג, אורתופד או רופאת עור? עכשיו - כל המומחים זמינים עבורכם במקום אחד, ובזמינות גבוהה. בנוסף, גם בתחום רפואת השיניים, מרפ"א ערבה שואפים לתת את המענה המיטבי: הרופאים מעניקים טיפולים שונים - מסתימות קלות, דרך טיפולי שורש ועד לרפואת שיניים שיקומית.

סגלי הרפואה במרחב מרוויחים גם הם מהמהלך. "אנחנו עורכים כנסים רפואיים, הכשרות והתלמדויות", מדגיש מפקד המרפ"א, "זו אבן שואבת לכל המרחב בתחומי הרפואה, מכיוון שאנחנו לא רק נותנים מענה רפואי, אלא גם הכשרות וחניכה לצוותים במרחב - לא משנה מאיזה פיקוד או זרוע. זה יוצר מצב שהשיפור הוא לא רק קוסמטי, אלא יסודי ועמוק".

"ועם כל ההצלחות - אנחנו ממשיכים ללמוד ולהשתפר", מסכם סא"ל אלבו, "החיילים והחיילות במרחב הם מרכז תשומת הלב שלנו, ונפלה בחלקנו הזכות להעניק את הרפואה בקצה. אנחנו נמשיך לעשות כל שנוכל כדי להפוך את מרפ"א ערבה למקום האידיאלי - כזה שמקבץ בתוכו את כלל שירותי הרפואה במרחב בצורה הטובה, הזמינה והנעימה ביותר".