תיעוד מהריסת בית המחבל שביצע את פיגוע המטענים בירושלים

08.06.23
מערכת את"צ

כוחות צה"ל ומג"ב הרסו הלילה (חמישי) בעיר רמאללה את בית המחבל אסלאם פרוק. המחבל ביצע פיגוע ב-23 בנובמבר 2022, במהלכו הפעיל מטענים בשתי זירות בירושלים. בפיגוע נרצחו אריה שצ'ופק וטדסה טשומה ז"ל, ונפצעו עשרות אזרחים נוספים.

"הלילה פעלנו בעיר רמאללה שבגזרת בנימין להריסת ביתו של המחבל איסלאם פרוק, אשר ביצע את פיגוע המטענים המשולב בירושלים", סיפר רס"ן ע', קצין ההנדסה של חטמ"ר בנימין, "בפיגוע נרצחו שני אזרחים, ונפצעו עשרות אזרחים ישראלים נוספים. מדובר בפעילות הנדסית מורכבת ומדויקת, של יחידת יהל"ם, אגף ההנדסה של החטיבה, גדוד "שחר" וכוחות מג"ב. מדובר בפעילות ערכית וחשובה של סגירת מעגל מול מבקשי רעתנו".

במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות במספר מוקדים, במהלכן חשודים יידו אבנים, והשליכו בקבוקי תבערה ומטענים לעבר הכוחות. כוח צה"ל הגיב באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי, זוהו פגיעות.

מתחקור ראשוני מסתמן כי צלם עיתונות פלסטיני שהיה במרחב הפרות הסדר האלימות וההמוניות נפגע, ככל הנראה מירי של כדור גומי. נסיבות המקרה בבדיקה. צה"ל עושה את מירב המאמצים על מנת לא לפגוע בבלתי מעורבים, ומקפיד הקפדה יתרה על חופש התנועה והעיתונות.

אין נפגעים לכוחותינו.