תעודות הערכה הוענקו למשפחות הלוחמות הדסה למפל ז"ל ומירה בן ארי ז"ל

22.12.22
מערכת את"צ

תעודות הערכה למשפחות שתי הלוחמות טור' הדסה למפל ז"ל וטור' מירה בן ארי ז"ל, הוענקו אתמול (רביעי). המעמד התקיים בראשות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ובהשתתפות משפחות, נשיא עמותת חיל הקשר, אלוף (מיל') שלמה ענבר, ומשתתפים נוספים. התעודות הוענקו כאות הוקרה לגבורתן ולפועלן הייחודי במלחמת העצמאות.

טור' הדסה למפל ז"ל התגייסה לפלמ"ח בנובמבר 1946. עם פרוץ מלחמת העצמאות צורפה הדסה ליחידה שעסקה בליווי שיירות לירושלים כחלק מחטיבה 10. היא סיימה קורס אלחוטניות ומילאה את תפקידיה כאלחוטנית במשורייני הליווי. עם הקמתה של חטיבה 7 עברה לשרת בה כאלחוטנית.

הדסה ז"ל נהרגה במסגרת מבצע "בן-נון ב'" שבו היא נפגעה כאשר הנגמ״ש של מפקד הכוח מחטיבה 7, אליה סופחה, נתקל באש כבדה.

טור' מירה בן ארי ז"ל שימשה כאלחוטנית של קיבוץ ניצנים. ב-7 ליוני 1948 שידרה מירה בן-ארי את העדכונים האחרונים אודות הקרב על ניצנים. היא נפלה בהתקפה המצרית כאשר כוחות מצרים פלשו לקיבוץ, מירה נשארה במקום כאלחוטנית ויחד עם חבריה עמדה בהתקפות הכבדות. במהלך הקרב ירתה בקצין המצרי שהרג את מפקד המתחם כשהיא עומדת אל מול שני קציני האויב שמאחוריהם ניצבו עשרות חיילים מצרים. מירה נורתה על ידי הקצינים המצרים ונפלה. עם שחרור קיבוץ ניצנים נאספו שלדי הנופלים בקרב ובתוכם גם של מירה בן-ארי ז"ל ונקברו יחדיו בקבר אחים.

סיפורן הייחודי של מירה ז"ל והדסה ז"ל הונצח מאז בכמה הזדמנויות.

הרמטכ"ל נפגש עם משפחות הלוחמות, שוחח איתן והביע את הערכתו לגבורה ולמורשת של כל אחת מהן.

מירה והדסה מהוות סמל לגבורה והקרבה למפקדי צה"ל ולמשרתיו עד היום.

"הדסה ומירה ז"ל הן דוגמה ומופת לנחישות, דבקות במשימה, ערכיות ורוח לחימה", אמר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, "תעודות ההערכה מגיעות להן ועושות צדק. בצה"ל יש היום אלפי לוחמות שממשיכות את דרכן. הנחישות, הערכיות והדבקות במשימה קיימות בצה"ל ובאות לידיי ביטוי יום יום בסמטאות יהודה ושומרון ובמבצעים בזירות השונות".