תא"ל יובל גז נכנס לתפקידו כמפקד חטיבת השילו"ח

12.12.21
מערכת אתר צה"ל

תא"ל יובל גז נכנס לתפקיד ראש חטיבת שילו"ח (שיטות לחימה וחדשנות) באגף התכנון לבניין הכוח הרב-זרועי במקומו של תא"ל ערן ניב, אשר כיהן כראש החטיבה הראשון וייכנס בקרוב לתפקיד ראש אגף התקשוב וההגנה בסב"ר. טקס חילופי המפקדים נערך הערב (ראשון), במחנה 'רבין' (הקריה), בראשות סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי, ובהשתתפות ראש אגף התכנון לבניין הכוח הרב-זרועי, אלוף תומר בר, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, בירך את המפקדים והדגיש את חשיבותה של חטיבת שילו״ח כמרכיב חיוני בתהליכי ההשתנות, החדשנות ופיתוח שיטות לחימה מתקדמות המותאמות לצרכים המבצעיים.

חטיבת שילו"ח, נחנכה כחלק מתוכנית הרב-שנתית 'תנופה', במאי 2020. החטיבה עוסקת בהובלת מערכות רב-זרועיות, בפיתוח תפיסות ושיטות לחימה חדשניות שישפרו את אפקטיביות יכולות ההתקפה וההגנה ובעיצוב בניין הכוח באופן רציף ולטווח ארוך.


 
"ערן - אישיותך ויכולותיך האישיות היו רגל ציר מרכזית להצלחה", אמר ראש אגף התכנון ובניין הכי הרב זרועי, אלוף תומר בר, "יכולות הלמידה וההעמקה שבך, הסקרנות, התשוקה לשינוי, האהבה לחדשנות, אהבת המשרתים בצה״ל בדרגות הזוטרות - שמהם באים הדברים הכי טובים לדבריך - הם רק חלק קטן ממי שאתה, המעיד על הובלתך המרשימה. גז – אתה מקבל היום את מקל השליחים הקרוי שילו"ח. שמך הולך לפניך כלוחם, מפקד, מנהיג ואוהב טכנולוגיה המבין את עומק הפוטנציאל והכורח בהשתנות צה״ל. יחד עם נבחרת האנשים המעולים אני בטוח שתפרצו משוכות ומכשולים, תגביהו ראות ותביאו יכולות חדשות לצבא. עלה והצלח״.


"בצה"ל נמצא מיטב הנוער והוא נקודת החוזק של הארגון הזה", הצהיר ראש חטיבת שילו״ח היוצא, תא"ל ערן ניב, "אנחנו צריכים לעשות הכול כדי לאפשר לאנשים הטובים האלה לפרוץ את החומות ולשנות את צה״ל כדי שיעמוד במשימותיו החשובות. אני קורא לכולם ובעיקר לחיילי ומפקדי צה"ל, כל אחד יכול לשנות, לא לחשוש מהשינוי, ליזום וליצור – ולא להתייאש כי זו הדרך להצלחה. ולך, גז, הנהר לפניך. בחר ברעיונות הנכונים, ייצר את השותפויות המתאימות ובנה את הגשר, יש לך צוות מעולה ואני מכיר אותך ואת יכולותיך זמן רב וסומך עליך".

"מקור עוצמתה של ההשתנות בצה"ל", אמר ראש חטיבת שילו״ח הנכנס, תא"ל יובל גז, "הוא המחצב האנושי הנדיר הקיים בו בגופי הביטחון ובתעשיות, והיא תיבחן בשיתופי הפעולה המתקיימים ביניהם. לאנשי חטיבת שילו״ח החדשים ולחטיבה כולה, פגשתי אנשים עם ברק בעיניים. אני מצפה לעבוד ולשתף פעולה עם כל אחד ואחת מכם. ערן, מפקד וחבר לדרך, אתה היית ראש לחוצבים. לך שמורה זכות הראשונים, כנחשון הראשון שקפץ למים ובמקרה שלך, זה שהיה צריך לפלס דרכו במים, ביחד עם נבחרת נהדרת שהלכה לצדך. לא היה מתאים ממך להוביל מאמץ יצירה שכזה. בעל יכולת ייחודית להיות צעד אחד לפני כולם ובמקביל להחזיק את התמונה המלאה. צניעות ההובלה שלך פינתה לכולם מקום, קטן כגדול. בנית תשתית חזקה ומנגנונים בקנאות ומסירות".