תת-אלוף קובי הלר נכנס לתפקיד מפקד עוצבת המפץ

13.09.21
מערכת אתר צה"ל

תת-אלוף קובי הלר נכנס לתפקיד מפקד עוצבת המפץ במקומו של תת-אלוף גל שוחמי, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ויתחיל בקרוב את תפקידו כראש חטיבת התורה וההדרכה באגף המבצעים.

טקס החילופים נערך היום (שני) במחנה חוות השומר, בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם ובהשתתפות מטה האוגדה, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

מדברי מפקד עוצבת המפץ היוצא תת-אלוף גל שוחמי: "הזכות הראשונה לי, היא הזכות וההזדמנות להיות מפקדכם! הייתה לי הזכות לפקד על עם ישראל. חקלאים, מחנכים, קבלנים, מתכנתים ויזמים שלהם מכנה אחד משותף ועמוק. הם ציונים, הם מאמינים שנדרש, הם מתנדבים והם אמיצים".

"הציווי שלי אליכם הוא לזכור! לזכור כי זה מוחשי וכי חייבים להיות מוכנים אך גם לחיות חיים של הגשמה. אני גם מבטיח לכם שאמשיך לעבוד בזה גם בתפקידי הבא באמונה מוחלטת שנדרש תמרון, שנדרש מערך מילואים מאומן ומוכן ואין צה״ל ללא יכולות תמרון אני מאמין שאם תמשיכו להיות ממוקדים, לחזור על פעולה יותר מפעם אחת ולעסוק בעצמכם ובאנשים למטה כדי לממש את אחריותכם, כפי שעשינו יחדיו, המים השקטים הללו עוד יחדרו עמוק".

מדברי מפקד עוצבת המפץ הנכנס, תת-אלוף קובי הלר: "אני נרגש מאוד היום לחזור לפיקוד הצפון, במשך שנים רכשתי כאן את המקצוע הצבאי, הערכים ואת רוח הלחימה . היום אני סוגר מעגל ויש לי זכות גדולה לקבל את הפיקוד על אוגדת המילואים הגדולה בצה״ל. שירות המילואים הינו נדבך חשוב בתפיסת הביטחון של ישראל והוא מאפשר לה להחזיק כוחות גדולים ומיומנים ליום פקודה".


"חיילי ומפקדי העוצבה, המלחמה בוא תבוא ועלינו להתכונן אליה כל העת. זו מהותו של המקצוע הצבאי, בבוא העת לא ישאלו מי מילואים ומי סדיר, אלא רק מי התאמן והתכונן. מה שיכתיב את הסטנדרטים הם כמות תרגילי הלילה והיום, כשירות הציוד והאמצעים, זמינות השורות וכמובן איכות המפקדים".


"האלוף, אבקש להודות לך באופן אישי, על האמון הרב בבחירתי לתפקיד, אני מתחייב לפעול לילות כימים להצלחת העוצבה, למוכנותה ליום פקודה ולעמידה במשימות בהצטיינות. לך גל, אני רוצה להודות על תקופת חפיפה בה למדתי ממך רבות. בראש ובראשונה על מרכזיותם של אנשי המילואים ובראשם המפקדים. תודה לך על הפתיחות והצניעות. מאחל לך הצלחה רבה בהמשך בתפקידך כרח״ט תוה״ד. בימים אלו אבקש לאחל לכולנו גמר חתימה טובה ושנה טובה. בהצלחה לכולם.״