״עוצבת הבשן״ ערכה תרגיל רפואה מקיף לגדודי התע"ם בגזרת רמת הגולן והחרמון

05.09.21
מערכת אתר צה"ל

ביום רביעי נערך ב״עוצבת הבשן״ תרגיל רפואה מקיף לגדודי התעסוקה המבצעית בגזרת רמת הגולן והחרמון. התרגיל התקיים במטרה להכין את הכוחות לתרחישים המותאמים לאיומי הגזרה ולהתכונן בצורה הטובה ביותר לאירוע אמת.

כוחות הרפואה של האוגדה, החטמ״ר והגדודים שבתעסוקה מבצעית, תרגלו עבודה משותפת עם כוחות רפואה אזרחיים בכפר בוקעתא, מתן מענה טיפולי ופינוי מוסק במרחב האזרחי ובעורף בזמני שגרה וחירום.

התרגיל נפתח בהפעלת כוחות מתנדבי הרפואה בבוקעתא לטיפול באירוע רב נפגעים. אל הכוחות בשטח חברו במהירות כוחות הרפואה של צה״ל בגזרה אשר ביצעו המשך טיפול ופינוי למסוקים. לאחר מכן המשיכו כוחות הרפואה של צה״ל לתרגל תרחישים נוספים ושונים במרחב דרום רמת הגולן והחרמון.

קצין הרפואה של ״עוצבת הבשן״, סא״ל ד״ר יגאל צ׳צ׳יק מסביר: ״התרגול המשותף עם כוחות הרפואה האזרחיים הוא חשוב ומשמעותי. המטרה שלנו ככוח צה״לי- רפואי חזק בגזרה הוא לייצר שיתוף פעולה מקסימלי בעבודה המשותפת עם כוחות הרפואה האזרחיים כדי לקרב אותנו למטרה המשותפת שלנו - סיוע רפואי והצלת חיים בזמן חירום. בזכות התרגיל הצלחנו לחזק את הקשר שלנו עם המתנדבים ואני מאמין שנפעל בצורה הרבה יותר טובה בזכותו בשעת הצורך״.