תא"ל גל שוחמי נכנס לתפקיד מפקד עוצבת "המפץ"

25.09.19
מערכת אתר צה"ל

תא"ל גל שוחמי נכנס היום (רביעי) לתפקידו כמפקד עוצבת "המפץ", בטקס שנערך בבסיס חוות השומר במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם. תא"ל שוחמי החליף את תא"ל נדב לוטן, אשר כיהן בתפקיד זה בשנתיים האחרונות.

"צה"ל לא רק נשען על מערך המילואים, אלא תלוי באנשי המילואים שלו כדי לממש את ייעודו ולעמוד באתגרים בזירות השונות", ציין מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם. "קשה לדמיין את פניו של צה"ל ללא מערך המילואים שלו - מערך המונע מתוך ערכי השליחות, האחריות והרעות בין איש מילואים אחד לרעהו לנשק".

"שירות המילואים במדינת ישראל הוא הכרח הנובע מהמציאות הביטחונית בה נתונה מדינת ישראל עוד מיום הקמתה", המשיך אלוף ברעם. "יכולתו של פיקוד הצפון למלא בהצלחה את מגוון המשימות והאתגרים המונחים לפתחה תלויה גם באיכות אוגדת מילואים זו, יכולותיה אנשיה ומוכנותה".

מפקד פיקוד הצפון, אלוף ברעם

"נרגש אני היום לעמוד בפניכם, מפקדי ופקודיי ולסיים פרק מעצב ומשמעותי בחיי הצבאיים כמפקד האוגדה", אמר מפקד העוצבה היוצא, תא"ל נדב לוטן. "היום לאחר למעלה משני עשורים אני מסיים את שירותי בפיקוד הצפון בו גדלתי, התחנכתי ממפקד מחלקה ועד למפקד אוגדה".

"האוגדה הינה מפקדת האוגדה הראשונה בצה"ל", הוסיף תא"ל לוטן. "היא הוכיחה תחבולה, יוזמה, יצירת פשטות ליחידותיה ויש בה את השילוביות הרב חיילית של כלל כוחות היבשה - האוגדה מהווה את חוד החנית של צהל. האוגדה מחויבת לתרחישים מורכבים בזירת הצפון. ראיתי חובה נעלה להכין את עצמנו מנטאלית ופיזית ליום פקודה. העמקנו את השפה המשותפת, בנינו טכניקות קרביות, יצקנו תוכן למילים, פעלנו תמיד תחת הציווי 'אין המדרש העיקר אלא המעשה'".

מפקד עוצבת "המפץ" היוצא, תא"ל לוטן

"מפקדי האוגדה", פנה אליהם תא"ל לוטן, "אתם ולוחמי האוגדה מהווים את השלד הפיקודי של היחידות. התאמנו למציאות מורכבת, מותאמת לאימונים קשים. רק בשבועות האחרונים קיבלנו תזכורת נוספת לחשיבות המוכנות והכוננות. שירות מילואים קרבי בישראל של 2019 אינו ברור מאילו. שירות זה תובעני וגובה מחירים אישיים מתמשכים ומורכבים. אוגדה 319 תמיד הייתה ותהיה סמן ימני לאוגדת מילואים מובילה. גם היום אני בטוח ביכולותיה של האוגדה לממש את משימתה".

"אני שמח להעביר את דגל הפיקוד לך, גל. אתה מפקד מנוסה, קצין שריון מצטיין. מכובדיי, קיבלתם מפקד מהשורה הראשונה מקצוען וחד. אני בטוח כי יוביל את האוגדה למקומות חדשים ואיכותיים. עוצבת המפץ, גאווה וזכות גדולה הייתה לי להיות מפקדכם", הוא סיכם.

"אני חוזר לאוגדה היום", ציין מפקד העוצבה הנכנס, תא"ל שוחמי, "הפעם כמפקדה, לאחר כמה שנים מאז פיקדתי על חטיבה 4, בתחושת אחריות גדולה חדוות עשייה ודחף להוביל ולנצח. אוגדה 319 היא הבודדה שנוצרה אוגדת מילואים משולבת, מלאה, בעלת משימת ליבה להכריע ולנצח. על כן, עלינו להוות סמן ימני לצבא המילואים, להמשיך להשתפר ולפתח את יכולות הלחימה והרוח המתבקשת בכדי לעמוד במשימה ובכל אתגר".

מפקד עוצבת "המפץ" הנכנס, תא"ל שוחמי

 "אנשי המילואים הם עיקרה של האוגדה", הדגיש תא"ל שוחמי. "מוכשרים, נכונים וערכיים, אתם הונה העיקרי. נמשיך להתפתח תוך הקפדה על אתגור מתמשך, פיתוח האנשים ומינויים של טובי המפקדים לראש היחידות".

"נדב", פנה אליו מפקד האוגדה הנכנס, "הערכה רבה על הובלת האוגדה בשנתיים האחרונות בעבודה קשה ועם חזון ברור. תודה על חפיפה והכנה כנה, פתוחה ומעמיקה- מעריך זאת מאוד. תמשיך להוביל בכל מקום אליו תפנה".

"אוגדה 319, מקרבות המופת של אום כתף ואבו עגילה בפיקודו של אריאל שרון, דרך קרבות ההכרעה והמפנה ברמת הגולן בפיקודו של מוסא פלד. סיפורה של האוגדה בסיפור מדינת ישראל טרם נחתם. נוביל, נתעצם, נתחזק, נתפתח ונשתנה היכן שצריך, אך תמיד נהיה מוכנים לנצח בכל זמן ועם מה שיש", חתם תא"ל שוחמי.