בתגובה לירי של מספר טילי נ"ט לעבר בסיס צה"ל ורכב צבאי במרחב אביבים, צה"ל השיב באש לעבר מקורות הירי באמצעות יותר מ-100 פגזי ארטילריה, ומסוק קרב תקף את חוליית ירי הנ"ט. אין נפגעים לצה"ל בעקבות הירי, שבוצע בסמוך לשעה 16:05, אך זוהו מספר פגיעות. 

כבר מתחילת השבוע, צה"ל נערך למול התרחישים השונים בעקבות איומי חיזבאללה, והתקיימה הפרדה ברורה בין ההיערכות הצבאית לבין ההתנהלות האזרחית בגזרה הצפונית. 

"העובדה שחיזבאללה הצליח לממש את הפיגוע, אך ללא נפגעים, היא הישג מבצעי ראוי", מדגיש דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, "זו הייתה המטרה ועמדנו בה". 

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד הצפון, ראש אמ"ן, ראש אג"ת וגורמים בכירים נוספים. בנוסף, מאז יום ראשון, הרמטכ"ל ביקר מספר פעמים בפיקוד, עשה אישור תכניות ונתן הנחיות להמשך מוכנות לשיפור וחידוד המוכנות לאור האירועים בשעות האחרונות.

"צריך להגיד שהגענו לפה בגלל מיזם הדיוק של חיזבאללה", מוסיף דובר צה"ל. "האירוע רחב יותר מאירוע הנ"ט באביבים - חשפנו את הפרויקט ואנחנו מתעקשים על הסוגיה הזאת. אנו מסרבים להשלים עם הרצון של נסראללה להקים תעשייה צבאית ולפעול כפי שהוא מתנהל". 

עוד מציין דובר צה"ל כי מפקד יוניפי"ל היה בישראל ואף נפגש עם הרמטכ"ל הבוקר. "יש להגיד בשלב הזה חיזבאללה מימש את הפיגוע אך לא את כוונות הפיגוע. מצד אחד זה הישג מבצעי שלנו ומצד שני לא עוברים למנוחה. אנחנו ערוכים לכל התפתחות ונמצאים בקשר עם ראשי הרשויות".

צה״ל ממשיך לשמר רמת מוכנות גבוהה - הגנתית והתקפית - למגוון רחב של תרחישים. הוסרו המגבלות למרחב האזרחי, למעט עבודת חקלאים בסמיכות לגדר המערכת.