אלוף יניב עשור נכנס לתפקידו כמפקד אגף כוח האדם - צפו בטקס

אלוף יניב עשור נכנס לתפקידו כראש אגף כוח האדם היום (ראשון). אלוף מוטי אלמוז מסיים היום ארבע שנות כהונה בתפקיד. 

21.02.21
מערכת את"צ

טקס החילופים נערך בבסיס תל השומר במתכונת מצומצמת, בשל נגיף הקורונה. בטקס נכחו הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, חברי פורום מטכ"ל, ומשפחות אלמוז ועשור.

"צה"ל הוא צבא העם המהווה עוצמתו ומקור כוחו. כפועל יוצא מכך, הוא זוכה בחיילים הטובים ביותר ובאופן טבעי למפקדים הטובים ביותר", פותח הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, "אלו הטוענים כי הגיעה העת לעבור למודל של צבא מקצועי אינם מבינים שסוד כוחו של צה"ל הוא איכות חייליו ומפקדיו, שתנאי לצבא מקצועי הוא איכות הפיקוד, וזו תיפגע בכל מודל שאינו מודל צבא העם. חובתי כמפקד הצבא לדאוג למשרתי הקבע, חובת חברי המטה הכללי לדאוג להם, וחובת כל מפקד לדאוג לאנשיו".

 

"חובתנו לדאוג להם בכוחות עצמנו, ובראש ובראשונה לספק להם יחס נאות, אתגר ומשמעות. אך חובתנו הנוספת היא להבטיח שיהיו להם תנאים הוגנים וראויים, הן במטרה לתגמל את שירותם התובעני והן במטרה לשמור על איכותם", ממשיך הרמטכ"ל, "אנו ערים וקשובים לצרכי המדינה ופתוחים לכל ביקורת, אבל חובתנו לשמור מכל משמר על המשרתים בצה"ל, אשר קובעים את איכותו. כל מי שמנסה לפגוע בהם פוגע במגיניו שלו ומנסר את ענף הביטחון שעליו הוא יושב. כל מי שאינו מוקיר את המסירות והשירות התובעני מחליש את צה"ל ואת ביטחון המדינה".

"למעלה מ-35 שנים היה לי הצבא שלנו לבית. כמו רבים, לא תכננתי, כך יצא. תפקיד ועוד תפקיד, שנה ועוד שנה, משימה אחר משימה ולכולם מכנה משותף רחב - הכול עם אנשים מיוחדים", מסכם ראש אכ"א היוצא, אלוף מוטי אלמוז, "אפשר להביט על הפרק הארוך, לתאר את המעשים ולסכם תקופה משמעותית כאן באגף כוח אדם. אך דומה שבחודש
האחרון תמו לי המילים. עברתי בשורות הצבא ואמרתי את שאמרתי. רוצה להגיד רק תודות".

"מקל השליחים המועבר אליי בעת הזאת מביא עימו אחריות רבה. לפעול, מתוך אהבת אדם ואהבת הארץ, לטיפוחו ולהעצמתו של המשאב החשוב ביותר שעומד לידי צה״ל, לידי עם ישראל: האנשים", אומר בנאומו ראש אכ״א הנכנס, אלוף יניב עשור, "צה"ל צריך להמשיך ולהוות מגדלור ערכי לחברה הישראלית, להשפיע על עיצוב זהותם של המשרתים בו ולהפוך אותם לאזרחים תורמים, מעורבים ופעילים יותר".

"צה״ל היה ונותר מקום המפגש, מקום של חיבורים, בין כל שדרות החברה הישראלית. צבא בו ניתנת הזדמנות שווה לכל אחד למצות את יכולותיו", מוסיף אלוף יניב עשור, "כך חשוב גם לשמור על צה״ל: כמאחד, כמלכד - מעל ומחוץ לכל מחלוקת. ובעת הזאת במיוחד, נכון שנפעל כולנו תחת צו 8 מיוחד במינו. צו 8 לממלכתיות וללכידות. את כוחו שואב צה״ל מהחברה הישראלית, והיא השבה ואוזרת כוחות בזכותו".