מירוץ לזכר חללי צה״ל וגופי הבטחון של העדה הדרוזית

16.09.22

מירוץ ״בשביל הבנים הדרוזים״ להנצחת חללי צה״ל מהעדה הדרוזית וגופי הבטחון הדרוזים נערך היום בהשתתפות ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור ובכירים נוספים בצה״ל.

מירוץ זה מהווה הזדמנות לקהל רחב להביע הזדהות ותמיכה בבני המשפחות השכולות ולהכיר מקרוב את בני העדה הדרוזית ואת אופיים ורוחם.

המירוץ התקיים בחיק הטבע על רקע נופי הגליל והעמקים הסובבים את הכפרים הדרוזים ומתקיים כחלק מהקשר ההדוק עם המשפחות השכולות המתקיים לאורך כל ימות השנה.



צה״ל מברך את יוזמת העמותות והגופים הממשלתיים על השותפות החשובה למען קיום מירוץ זה אשר מנציח את הנופלים ומסמל את היותו של צה״ל צבא העם.

״רצים עם הבנים בשביל הבנים הדרוזים״, אמר ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור, ״שביל של ברית אחים, רעות ואחווה. שביל המהווה סמל לגבורה ולמחויבות המשותפת לביטחון המדינה. שביל שכולו הוקרה והערכה לאלו שנתנו את היקר להם מכל למען כולנו״.

״מפגן לאומי אדיר של ברית ייעוד, אהבת אחים מופלאה ואחוות לוחמים ורעים״, הצהיר קצין החינוך והנוער ראשי, תא״ל אופיר לויוס, ״רצנו ביחד עם ששת אלפים חיילים ומפקדים בניהם מפקדות ומפקדי חוות השומר בשביל הבנים הדרוזים״.

״חמישה או עשרה קילומטרים של תחושת אחווה ומשפחתיות לאומית״, המשיך תא״ל לויוס, ״אני די בטוח שמאות זוגות העיניים, שהביטו עלינו מעבר לעננים התמלאו גאווה באחדות וביחד של מפקדים וחיילים, צבא העם והעם ויהודים ודרוזים מזיעים יחד ומחובקים יחד. אשרינו על השותפות הגדולה הזו ואשרינו שאנחנו צבא העם״.