יצאנו להציץ באפסנאות שכולם מדברים עליה

במחסנים החדשים והמשופצים בחטיבה המרחבית 300, שגובלת בגליל המערבי, תוכלו למצוא הכול - ממשחת שיניים דרך ציוד מבצעי ועד ריהוט שהוצא מהמזבלה ושופץ. יצאנו להציץ באפסנאות שכולם מדברים עליה

24.08.21
עינב גרינברג כהן, מערכת אתר צה״ל

שכפ"צים, קסדות, אפודים, פנסים, ציוד הסוואה, מצבורים, מנות קרב, גינון, ציוד חורף - את כל אלה ועוד תמצאו בתוך המרלו"ג המשופץ של חטמ"ר 300. מתחם המחסנים המיוחד הוקם במשך כחצי שנה ומורכב מ-20 יחידות שיתנו מענה לשעת חירום, וביום יום, ישמשו את חיילי החטיבה שמשרתים בגזרת הגליל המערבי.

כמעט כל הריהוט בתמונות - עשוי מחומרים ממוחזרים, ואת הרעיון לכך הגו חיילי הלוגיסטיקה שהקימו אותו. 

"הלכנו למזבלה של אחד היישובים ומצאנו שולחנות שבורים, ספסלים ישנים, עצים זרוקים וברזלים, ובנינו מהם את כל מה שיש באפסנאות שלנו״, מספר רס"ם נבו דוד, מנהל עבודת לוגיסטיקה בחטמ״ר 300, ״הרכבנו הכול בידיים, ללא השקעה כספית".

לכל מחסן ייעוד משלו - ריהוט, ציוד מטבחים, צבע, אספקה טכנית, זיווד רק״ם, זיווד נשקים, אפסנאות ואב״ח. "כל חייל שנכנס לכאן מרגיש בחנות ולא צריך להסתובב בכל הבסיס כדי להשיג את מה שהוא צריך", מוסיף רס"ם דוד.

תוכלו למצוא שם אפילו משחת שיניים. "מגבת, חולצה וגרביים - הכול אפשר למצוא פה", הוא מתגאה, "גם בשעת חירום ואירועים מבצעיים מתפרצים". התגובות מדברות בעד עצמן: "חיילים נכנסים ואומרים שהם לא ראו דבר כזה. גם יחידות שעושות קו באזור ורואות את המתחם, לוקחות מאיתנו דוגמה. זו הוכחה לאיך צבא צריך להתנהל ולהיראות".

"אני חושב שכל אחד יכול לעשות בידיים שלו דברים מיוחדים עם תכנון נכון ומאמץ, ובלי להשקיע הרבה כסף״, מסכם רס"ם נבו דוד, "עם חשיבה מחוץ לקופסה, הכול אפשרי".