כך נראה התרגיל המשותף של כוחות פיקוד הצפון וחיל האוויר

מה חלקו של חיל האוויר בקרב היבשתי וכיצד להכווין מסוקים למטרות ייעודיות? במסגרת אימון ייחודי בבא"פ אליקים, המפקדים באוגדה 319 הידקו את הקשר בין הכוחות הקרקעיים לאוויריים ותרגלו מוכנות ליום פקודה. צפו

27.07.17
מערכת אתר צה"ל

בבא"פ אליקים, בסיס האימונים של פיקוד הצפון, התקיים בשבוע שעבר תרגיל ייחודי. כוחות המילואים של אוגדה 319 התאמנו יחד עם כוחות מחיל האוויר, ותרגלו פינוי פצועים מוסק והכוונת מסוקים למטרות. התרגיל תוכנן ע״י המרכז להדרכה, השייך ליחידה לשיתוף פעולה בחיל האוויר. תפקידה - יצירת קשר רציף ומעמיק עם "החיל הירוק", כדי לפעול באופן יעיל בשעת הצורך.

באימון השתתפו חיילי מילואים מרמת מפקדי הפלוגות עד רמת המח"טים, ובנוכחות מאו"ג 319, תא"ל נדב לוטן.

מדובר על שיתוף פעולה משמעותי בין חילות האוויר והיבשה, במסגרתו כוחות היבשה למדו על היכולות האוויריות של צה"ל: "כל מפקדי המילואים הגיעו ליום השתלמות, בו למדו על יכולות חיל האוויר וחלקו בקרב היבשתי", מספר סרן י', מהיחידה לשיתוף פעולה בחיל האוויר.

Value cannot be null. Parameter name: mediaItem

 "הקיץ מציינים 11 שנים למלחמת לבנון השנייה, מלחמה בה אוגדת המילואים 319 לקחה חלק, ושבעקבות הלקחים ממנה הוקמה היחידה לשיתוף פעולה. לאחר המלחמה הובן כי ישנו פער בין החילות, ויש להדק את הקשרים בין הכוחות הקרקעיים לאוויריים", מסביר רס"ן שמעון בוצ'צ'קי, ע' קצין האג"ם של אוגדה 319. "שיתוף הפעולה בין הזרועות הכרחי על מנת לייצר אפקטיביות מרבית בשדה הקרב".