האימון שהפך את גולני, תותחנים ושריון לאיסוף קרבי

הם יודעים לרוץ, להפעיל מכונת ברזל ענקית ולכוון ארטילריה במרחק קילומטרים, אבל בשבוע שעבר הם גילו והתנסו לראשונה ביכולות שלא הכירו - הסוואה והיטעמות של לוחמי איסוף קרבי. "השליטה ביכולות האלו משפרת את הלוחמים ומקנה להם יתרון על האויב בשדה הקרב"

25.07.17
נגה ברנדר, מערכת אתר צה"ל

הם בחרו מיקום למארב, בנו עמדת איסוף מודיעין חשאית והשתמשו בהסוואה בסיסית כדי שלא ימצאו אותם. זה אולי נשמע כמו פעילות מבצעית שגרתית של לוחמי איסוף קרבי, אבל מדובר למעשה בחלק מהאימון הייחודי של לוחמי גולני, תותחנים ושריון - שנמצאים כעת בתעסוקה מבצעית בצפון.

האימון, שהתקיים בחודש האחרון וארך שלושה ימים, נוהל ע"י לוחמים ומפקדים - "חונכים". מדובר בלוחמי איסוף ותיקים, שהשתתפו בפעילויות מבצעיות רבות בעבר ושייכים לפלוגת האימונים של גדוד האיסוף "שחף", שתפקידה להכשיר לוחמים בתחומי הסוואה וההיטעמות.

במסגרת האימון, אותו ניהלה הפלוגה, עברו הלוחמים הכשרה שכללה תכנים עיוניים ללימוד הידע הבסיסי בהסוואה. לאחר מכן התקיימו תרגולים מעשיים בשטח, ולבסוף תרגיל מסכם, בו נדרשו להגיע החיילים ליעד מסוים ולתצפת עליו - בצורה מוסוות וחשאית לחלוטין.

"במסגרת תרגיל הסיכום הלוחמים פעלו בכוחות עצמם ויישמו את השיעורים שלמדו ממפקדי ההכשרה", מספר סגן איתי אהרוני, מ"פ אימונים בגדוד האיסוף, ומוסיף בשביעות רצון: "ניכר שהם למדו את התחום והראו מקצועיות, מדובר בתרגיל מוצלח".

"תחום ההסוואה וההיטעמות במרחב הוא קריטי לכלל הלוחמים", מדגיש סגן אהרוני, "השליטה בו משפרת את היכולות שלהם בשדה הקרב ומקנה להם יתרון על האויב, וזה מה שניסינו להשיג באימון הזה".