אל"ם לירון דונל מונתה למפקדת המחוז הראשונה בצה"ל

17.08.18

אל"ם לירון דונל מונתה היום (חמישי) למפקדת מחוז דן, והפכה לאישה הראשונה שתכהן בתפקיד זה בצה"ל.

במסגרת טקס החילופים, שנערך במפקדת המחוז שבעיר יהוד במעמד מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, החליפה אל"ם דונל את אל״ם אמיר אולו אשר כיהן בתפקיד זה במהלך שלוש השנים האחרונות.

אל״ם דונל התחילה את שירותה כמפקדת כיתת טירונים, מילאה תפקידי פיקוד שונים בבית הספר לקצינים מרמת מפקדת צוות ועד מפקדת גדוד, הייתה ראש ענף אימונים בזרוע היבשה וראש ענף תעסוקה מבצעית בחטיבת המבצעים.

״היום מסתיימת תקופה של 28 שנות שירות בצהל, אגיע הערב הביתה ואפשוט מדי בפעם האחרונה בסדיר", אמר המפקד היוצא אל״ם אולו. "הקדשתי את חיי הבוגרים לשירות העם והמולדת, צה"ל היה לי לבית ולמשפחה. התובנה כי המלחמה מקומה בעורף ובחזית חלחלה לכל מקום ועמה הפעולה להעמקת המוכנות. את", פנה לאל"ם דונל, "קצינה פורצת דרך, מוכשרת ונבונה, מקצועיותך והידע אותו רכשת לאורך השנים הכינו אותך היטב למשימה״.

״ביום זה אני מקבלת את הפיקוד על מחוז דן, מתוך תחושת שליחות ומודעות לגודל האחריות המוטלת עליי״, אמרה בטקס אל״ם דונל. ״המוכנות וההיערכות למצבי חירום ואף לחירום שבשגרה, הנם מרכיבים מרכזיים בחוסן הלאומי ואלו יאפשרו לצה"ל לעמוד במשימותיו בחזית ובעורף כאחד. אני מתחייבת לפעול באחריות ובמסירות רבה, להוביל ולהכין את המחוז על יחידותיו, בסדיר ובמילואים, את הרשויות והמרחב האזרחי, להתמודד למול כל אתגר ולכל משימה״.