הצצה לתוכנית שתשדרג את המוצב שלכם

אם אתם משרתים בחטיבת הבקעה והעמקים או באזור יהודה ושומרון, כנראה ששמתם לב שבשנה האחרונה פני הגזרות האלו השתדרגו בזכות פרויקט מיוחד שהגיע למספר בסיסים, מוצבים ומפח"טים. במסגרתו שודרגו מועדוני חיילים, הוקמו פינות ישיבה נוספות ובעתיד גם יבנו חצרות כושר. סקרנים לראות איך זה נראה עכשיו? המשיכו לקרוא

18.06.20
ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

תרומה מכובדת אחת, 365 ימים ומוטיבציה רבה הם מה שהוביל את פיקוד המרכז לשקוד על פרויקט נרחב שנועד לקחת מוצבים ומפח"טים בחטיבת הבקעה והעמקים ובאיו"ש, להוסיף להם ריהוט וציוד, ולשפר אותם בשביל המשרתים.

"אחד הדברים המרכזיים שמעסיקים אותנו באגף המשא"ן הוא איך ומה אפשר לשנות, כדי לשפר את התנאים של החיילים בגזרות התע"ם", מספרת רס"ן אור בלילטי, ראש מדור פרט ורווחה בפיקוד ואחת ממובילות הפרויקט, "לפני כשנה קיבלנו תרומה ולאחר מפגשי חשיבה עם המפקדים בשטח החלטנו ללצאת בתוכנית חדשה שתגיע עד לחייל בקצה ושבאמת תענה על צורך שקיים בשגרה".

לדבריה, אגף המשא"ן בפיקוד, המפקדים בשטח והאגודה למען החייל, בנו יחד במשך תקופה ארוכה, פרויקט שיצור קו אחיד לשדרוג המפח"טים והמוצבים. לאחר שזיהו מוקדים משותפים ביניהם - יצאו לדרך.

"השלב הראשון היה לאפיין יחד עם נגדי היחידות, הסמח"טים וקציני המשא"ן השונים מה הצרכים שלהם, ולעשות הפרדה בין המפח"טים, בסיסי הקבע, המוצבים הפלוגתיים והפילבוקסים", מפרטת רס"ן בלילטי, "היה לנו חשוב לוודא שאנחנו משתמשים בכספי התרומות בצורה הנכונה ביותר, כך שתשמש דורות רבים של לוחמים גם בהמשך".

לאחר סיור בבסיסים, ההבנה הייתה שפינות רווחה וישיבה הם אלמנט שחסר מאוד למשרתים, ולכן זה היה המיקוד העיקרי. "המטרה שלנו הייתה ליצור להם מקום נוח שיוכלו לשבת ולהירגע בו בין פעילויות. בסך הכול התקינו במסגרת הפרויקט מעל 40 פינות ישיבה".

הקריטריונים שנבחרו במפח"טים היו דווקא הפן האקטיבי - חדרי כושר חדשים, חצרות כושר ומגרשי כדורגל, וזאת לצד מועדון חיילים מאובזר ומרוהט וכל זאת נמצא בשלבי תכנון והעבודה עוד מרובה.

היוזמה, שזכתה לשם "פרויקט אדלסון" על שמו של התורם שלדון אדלסון, הגיע בשלב הראשון לשבעת המפח"טים ול-40 מוצבים בסך הכול, ששופצו באותו הזמן, כעל מנת לתת מענה בגזרות הבט"ש.

"עכשיו אחרי שכבר סיימנו את המלאכה ביעדים שהצבנו, אנחנו רוצים לקחת צעד נוסף קדימה ולהגיע למוצבים ומחנות נוספים בגזרה, שעוד לא הגענו אליהם, כדי להשלים את תו התקן שיצרנו", מגלה לנו רס"ן בלילטי. 

ולפני שמתקדמים לשלב הבא בתוכנית, רס"ן בלילטי עוצרת רגע כדי להגיד תודה למי שאפשרו לפרויקט הזה לקרום עור וגידים: "חשוב לי שידעו שמדובר בשיתוף פעולה מדהים בין אל"ח, אגף תרומות באכ"א, פיקוד המרכז והרבה מוציאים לפועל שהשקיעו במיוחד. התגובות של החיילים מדברות בעד עצמן וזה מחמם את הלב, רצינו לתת להם את התחושה שלמישהו איכפת מהם ומהעבודה הקשה שהם עושים, ולראות ניצנים של הצלחה - שווה את הכול".