לוחמי האיסוף של 636 בהפתעה מרגשת ליום הולדתה של ותיקת ההגנה

01.06.20
מערכת את"צ

סמוך ליום העצמאות, חגגה חסידה פעיל את יום הולדתה ה-90. חסידה, אשתו של מאיר פעיל ז"ל ("מאירק'ה", מפקד בה"ד 1 לשעבר), התגייסה לחטיבת הנגב שבפלמ"ח בשנת 1947 בתור אלחוטאית מורס, ולחמה בשורות הארגון בימי קום המדינה.

היא נולדה בשנת 1930 בירושלים, עברה את הכשרת "מכבי הצעיר", בוגרי סניף ירושלים. את תפקידה הצבאי מילאה בכל מבצעי החטיבה, החל ממלחמת העצמאות. במהלך שירותה השתתפה ב"מבצע יואב", "מבצע לוט", "מבצע חורב" וב"מבצע עובדה".

לאחר פירוק הפלמ"ח הייתה אלחוטאית מורס וטלפרינטר במפקדת חזית הדרום. בתור אזרחית, לקחה חסידה חלק בתפקידים מגוונים - גננת ומורה, מורה לאומנות, מפעילת תיאטרון-בובות, סופרת ילדים ופעילה בטלוויזיה הקהילתית. כיום היא מתגוררת בתל אביב.

לאור התפרצות הקורונה - שהתה חסידה בהסגר ביתי בעת יום ההולדת. יחידה 636, יחידת האיסוף והתקיפה של אוגדת יהודה ושומרון התגייסה למטרה, שמה בצד את העיסוק במארבים ופעילויות בלתי פוסקות אל תוך הלילה - על מנת לשמח את כלת יום ההולדת.

מפקדי היחידה עלו לחגוג בביתה בצורה ממוגנת וחגיגית, ואף הרימו רחפן מבצעי שיכרוז ברכה לכבודה בשם היחידה והאוגדה. ״חסידה שירתה את המדינה מאז קומה בנאמנות ובציונות". סיפר מפקד היחידה, סא״ל ר׳: "המפגש איתה היה מרגש, מעניין ובעל משמעות רבה ללוחמי היחידה. אנו גאים שניתנה לנו הזכות לשמח אותה ולחגוג עמה".