"אפילו אבא של סרן ד' תפס אותי בביה"ח ואמר - 'יאללה, תמשיכו'"

ימים מורכבים עברו על יחידת הקומנדו "דובדבן" מאז חשיפת תשתית הטרור של חמאס ביהודה ושומרון. בראיון מיוחד, מפקד הפלגה המקבילה של סרן ד', שנפצע בפעילות, מסכם את השבוע החולף, מספר על "הג'אגלינג ההכרחי" בעקבות הפציעה, ומצהיר: "אנחנו מתכוננים לעוד לילות רבים"

01.10.21
מערכת אתר צה"ל

ינון שלום יתח, מערכת אתר צה"ל | 01.10.2021

שבוע חלף מאז עלה לכותרות המבצע לסיכול תשתית הטרור של חמאס ביהודה ושומרון. מה שהחל בראשון האחרון לפנות בוקר, קיבל במהרה את תשומת הלב הציבורית בעקבות סיכול משולב של חמישה מוקדי טרור בו זמנית, חיסול ומעצר של כמה מחברי החוליה ופציעתם של קצין ולוחם ביחידת סיכול הטרור באיו״ש - דובדבן. 

בחודש האחרון, רשמו ביחידה כמות לא מבוטלת של מעצרים ותפיסות אמל"ח - גם בכפר בו אירעה התקרית. "לא עצרנו לרגע אחרי מה שקרה, להפך", מצהיר מפקד פלגה בדובדבן, סרן ע'.

אירוע פציעה של קצין בכיר ולוחם יכול לשבש את תשומת הלב - אבל בתקופה כזו, כך מספרים בדובדבן, הם רק מתחזקים ממנו. "אני לא רגיל לצאת מאיו"ש ארבע פעמים בשבוע בשביל להגיע לבית חולים, העניין זר לנו וטוב שכך. אבל כולנו מגיעים, יושבים עם המשפחות - באים לחזק ויוצאים מחוזקים", מספר מפקד הפלגה, שמקבילו אחד מהפצועים. 

בימים כאלו אין רגע של מנוחה, גם עבור יחידה כמו דובדבן - שמכירה את איו"ש כמו את כף ידה. "ביום אנחנו בבית החולים בשביל הקרובים לנו, מיד אחר כך חוזרים ליחידה להמשך התחקיר המעמיק, ובלילה ממשיכים בפעילות המבצעית. כולם מבינים שהג'אגלינג הזה הכרחי - אפילו אביו של הקצין, סרן ד׳, תפס אותי ואמר 'יאללה תמשיכו'", הוא מתרגש, "אנחנו חייבים גם לעטוף ולחבק אבל גם לחזור לעומק השגרה המבצעית". 

על רקע האירועים נרשמת התחממות בכל רחבי הגדה המערבית, שכוללת מצד אחד הפרות סדר אלימות, ניסיונות לפיגועים וחיכוכים אלימים, ומהצד השני גם עלייה בכמות המעצרים. "מהשנים שאני כאן אני מכיר מוקדי אויב רבים כמעט בעל פה. דווקא כשאנחנו חוזרים לאותו הכפר פעמיים - אתה פתאום מבין כמה האיום מיידי, וכמה הלוחמים צריכים להישאר דרוכים", מסכם סרן ע'.

בפק"ל הלחימה של דובדבן נמצאים המבצעים המורכבים והמדויקים ביותר ברחבי הגזרה. "זה לא מגיע משום מקום. סומכים עלינו", מתגאה מפקד הפלגה, "האירוע הזה גרם לנו להתעצם, ביצענו בימים האחרונים סיכולים מורכבים מאוד ואנחנו ממשיכים ומתכוננים לעוד לילות רבים כאלו״.