איך מתקנים משגר בשיחת וידאו? למדור הזה התשובה

בזמן מלחמה, הצורך באמל"ח משוכלל, טילים, רקטות ורחפנים הוא קריטי. כדי להבטיח שכל האמצעים יגיעו לשטח הכי מהר, פועלים במדור הנדסת שדה בחט"ל מסביב לשעון כדי לספק פתרונות בזמנים שנראים לא אפשריים. כן, אפילו שיעור בתיקון משגר בשיחת וידאו

24.10.23
הילה גד, מערכת את"צ

למדור הנדסת שדה, תקיפה ותת"ק שבחט"ל יש תפקיד עיקרי אחד - לספק לחטיבות צה"ל אמצעי לחימה משוכללים, כמו טילים, רקטות ורחפנים, בקצב המהיר ביותר וביעילות הגדולה ביותר, ויחד עם מחלקת אמל"ח ז"י וחברת רפאל הם עובדים לילות כימים כדי שזה יתאפשר.

"כל מה שתוקף ומרחף - אנחנו מספקים", מסביר רס"ם שקד, ראש תחום טילי חי"ר, "ביום-יום, הוצאת הזמנה למשגר לוקחת כארבעה חודשים, והאספקה כשנה. עכשיו, כל המערכת עובדת בקצב אחר לגמרי, בתוך שבועיים בלבד סיפקנו כבר 16 משגרים ליחידות בשטח".

בשנים האחרונות, רס"ם שקד הקפיד להרצות בכל קורס מ"פ כדי להכיר להם את פעילות החט"ל ולוודא שבמקרה הצורך, יש להם כתובת ברורה. "למפקדי הפלוגות ולי יש קבוצת וואטסאפ, וכשהתחילה המלחמה כתבתי להם שאני פה לרשותם", מפרט רס"ם שקד, "לא משנה אם הם צריכים את התיקון הכי "שולי" לאמל"ח שלהם, ייעוץ מקצועי או הזמנה מהירה, הם רק צריכים לכתוב לי".

"המטרה שלנו היא שאם לוחם נמצא על הגדר והתקלקל לו המשגר, אנחנו מספקים את הפתרון הכי מהר שאפשר", מדגיש ראש התחום, "אירוע כזה קרה ממש לפני כמה ימים - פתאום באמצע הלילה, מ"פ בשטח התקשר אליי בשיחת וידאו. שלושה לוחמים שלו כיוונו פנסים אל האמל"ח שהתקלקל, ובעזרת ההדרכה שלי תיקנו את המשגר והחזירו אותו לשימוש".

"יש תחושת סיפוק בלהשפיע באופן ישיר על מה שקורה בשטח", מסכם רס"ם שקד, "המטרה שלנו היא שהלוחמים בקצה יוכלו לבצע את המשימה שלהם בצורה הטובה ביותר, ונעשה כל מה שצריך כדי לוודא שזה יקרה".