הצהרת דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי

11.10.23
מערכת את"צ

 

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

אני רוצה להגיד ולהרגיע את הציבור - אין שיגורים מלבנון, אין התראות, אין אירוע ביטחוני, הייתה תקלה שאנחנו מתחקרים אותה. אם יהיה משהו אנחנו נדווח, אני מבקש מהציבור להקשיב לפיקוד העורף.

מערכות ההגנה של ישראל הן מהטובות בעולם, אבל הן לא הרמטיות. צריכים להקשיב להנחיות, וטוב שהלכתם למרחבים מוגנים, זה מציל חיים.

אני אתחיל במוקד הלחימה - פד"ם, עוטף בעזה הוא אזור לחימה. אני עכשיו חזרתי מסיור בקיבוץ בארי יחד עם כתבים מהתקשורת הבין לאומית. ראיתי את הכוחות הרבים, אין יישוב שאין בו כוחות צה"ל. יש עשרות לוחמים שסוקרים את המרחב, יש עדיין מחבלים במרחב.

ביממה האחרונה היה אירוע אחד משמעותי בחוף זיקים, 5 מחבלים, לוחמי צה"ל הרגו את המחבלים. 

סוגיית הישובים:  אנחנו הבנו ב-24 השעות האחרונות שנדרש מענה לכל הישובים צמודי הגדר, לקהילות המפונות. בפד"ם, תחת האלוף (מיל') יוסי בכר, רוכזו 24 בכירים במילואים בצה"ל ומשרד הביטחון, וכל אחד מהם אחראי על קהילה. נפרסם בקרוב באת"צ את כל הכתובות ליצירת קשר.

אני רוצה להגיע חזרה לעזה, המשכנו בתקיפות לאורך כל היממה, חיל האוויר תוקף במרחבי טרור,  פוגעים בכל מה שמשרת את החמאס. מבחינה מערכתית, חמאס מתקשה לתפקד כריבון ברצועה. יש לא מעט פגיעה, לא מעט באזור העיר עזה, בית חאנון, רימאל, ושכונות רבות פגועות.

אני ממשיך לפיקוד הצפון, יש כוחות ביבשה, יש כוחות אוויר, לא היו אירועים נוספים למעט בדרום רמת הגולן, שם חוליה פלסטינית נתקפה על ידי צה"ל. יש לצה"ל מוכנות גבוה לכל זירת המלחמה, גם בפיקוד המרכז יש נוכחות גבוה בצירים. 

לגבי סוגיית הציוד, אנחנו לא בחוסרים, הכל בסדר, אנחנו אומרים שיש ציוד וזאת האמת. אולי תהליך השינוע לא המהיר ביותר, אבל יוצאות המון משאיות. תמשיכו לתריע באתר על חוסרים.

לגבי החללים, אנחנו עומדים על 189 משפחות שיקירהם נפלו בקרב, אנחנו מחבקים את כלל המשפחות. אני מעדכן כל זה שיש 60 משפחות של חטופים שעודכנו זה מצה"ל על ידי אכ"א.

אנחנו במתח שבין אמינות למהירות, מכיוון שאנחנו חייבים לדעת אם יש עוד נעדרים. 

אנחנו מוודאים שהכל מוכן, שיש תוכניות, אנחנו עוברים מפיקוד לפיקוד ורואים שהמדינה מוכנה מכל מקום. המיקוד זה זירת הדרום, לוודא שאין מחבלים, לתקוף באופן רחב ולהכין את הצעדים למלחמה בתיאום עם הדרג המדיני.

חשוב לי להדגיש גם בסיום - להקשיב להנחיות פיקוד העורף, גם אם היו תקלות לשים לב, הנחיות מצילות חיים. החוסן של האזרחים נותן לנו כוח להילחם.