ביקור קצין לוגיסטיקה בתרגיל סדרת האש

01.07.21
מערכת אתר צה"ל

בשבוע שעבר ביקר קצין הלוגיסטיקה הראשי, תא"ל רונן כהן, בתרגיל סדרת האש, התרגיל המסכם בקורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים אשר התקיים ברמת הגולן.

התרגיל מהווה שלב מהותי בסיום הכשרתם של מפקדי הפלוגות והגדודים ומסמיך אותם לפקד על הכוחות הלוחמים ועל כוחות הסיוע המנהלתי בשגרה ובמלחמה.

התרגיל נמשך כשבועיים, ובמהלכו השתתפו מפקדי פלוגות לוחמות ומפקדי פלוגות סיוע מנהלתי אשר למדו כיצד לפעול בשיתוף בעת הלחימה.

במהלך ביקורו, הקשיב קל"ר לאתגרים אשר עמדו בפני מפקדי פלוגות הסיוע המנהלתי בהכנות ובתרגילים ושיתף אותם מנסיונו:
"חשיבות התרגיל היא בהתנסות של מפקדי הפלוגות, בטרם כניסתם לתפקיד בגדוד, בלמידה ובחניכה לפני מבחן האמת ביחידות. חשוב לנו לעודד את הדעתנות המקצועית, את ניהול השיח הנכון עם מפקד הגדוד ואת הצפת הבעיות וההמלצות לפתרון המבוססים על הבנת הצורך המבצעי".

בדבריו הדגיש קל"ר את חשיבות שימור הקשר עם מפקד הגדוד, את ההיכרות המעמיקה עם השפעות השטח והאויב ואת השאיפה לתמיכה קדמית של הכוחות הלוחמים.

ראש מדור תורה והדרכה בחיל הלוגיסטיקה, סא"ל שי ונטורה, הוסיף ואמר לחניכי הקורס, "עמוד השדרה החזק ביותר שיש לכם הוא המקצועיות. נצלו את הזמן בתרגיל ללמידה. השקיעו בהכרת הכלים, היכולות, סוגי הכוחות והשפעתם המבצעית והלוגיסטית. קחו איתכם להמשך הדרך כל מה שתוכלו ללמוד כאן".

לסיכום פנה קל"ר אל מפקדי הפלוגות לעתיד ואמר, "תזקקו לעצמכם מה חשוב לתרגל ומצו זאת מבחינה מקצועית עד תום.
התנסו בהנגשת הבעיות למפקדים, לימדו למצות את הכלים והכוחות הקיימים בגדוד במהלך התרגול הלוגיסטי, המשיכו לתרגל, תיהנו ותרוויחו את הזמן הזה בטרם הגעתכם למצב אמת".