מערכת את"צ

מסע "לזכרם” התקיים בשבוע שעבר לזכרם של 12 חללים ששירתו בפלגה 914 ונפלו במהלך שירותם. המסע נועד להנציח את מורשתם, את פועלם ואת הערכים שהותירו אחריהם לדורות הבאים.

יותר מ-300 לוחמים ומפקדים לקחו חלק במסע, לצד בני המשפחות, משרתי המילואים, חניכי בית הספר "דבורן" וחניכי בית הספר לפיקוד ימי מתקדם בבה”ד זרוע הים.

במהלך המסע נערך טקס יחידתי בפארק נחל חדרה, שבמהלכו נשאו הלוחמים אלונקות על כתפיהם, הזכירו את שמות הנופלים וסיפרו על חייהם ועל פועלם. המשתתפים הניחו זרים לזכרם והתייחדו עם זכרם של אלו שאינם עוד, אך ממשיכים ללוות את הפלגה בכל משימה.

מפקד בסיס חיפה, תא"ל ארז בן ציון, נשא דברים: "אנו מתכנסים כאן היום כדי לעצור לרגע את העשייה ולהתייחד עם זכרם של חללי פלגה 914. החללים שאת זכרם אנו מעלים היום, כל אחת ואחד מהם היו עולם ומלואו. עבורכן, המשפחות, בשם מפקדי ולוחמי חיל הים, אני מבקש לומר לכן - אנו זוכרים את יקיריכן, את פועלם ואת המחיר הכבד ששילמו למען כולנו".

"זכרם הוא חלק בלתי נפרד מסיפורה של הפלגה, ממורשתה ומזהותה, והוא גם מצפן להמשך הדרך. נמשיך לזכור, נמשיך לספר ונמשיך לשאת את מורשתם בגאווה ובאחריות. נמשיך לעמוד על משמר הים והמדינה, כפי שהם עמדו לפנינו. יהי זכרם ברוך".

מפקד פלגה 914, סא"ל א', סיכם: "התכנסנו כאן היום, משפחת 914, כדי לעצור את שטף העשייה ולהתייחד עם זכרם של חללי היחידה, אחינו ואחיותינו לנשק. זה עתה סיימנו מסע בשביליה ובחופיה של המדינה היפה שלנו. הלכנו יחד, הזענו ונשאנו אלונקות על כתפינו. בהליכה המשותפת הזו רצינו, ולו לרגע קצר, לחזור לחוויות המשותפות שחוו הנופלים לאורך שירותם הצבאי".

"משפחות יקרות, אני רוצה שתדעו שזכר יקיריכן שייך גם לנו. הוא חלק בלתי נפרד מסיפורה של הפלגה. אני רוצה לומר לכן תודה - תודה שאפשרתן לנו להכיר טוב יותר את הסיפור האישי של יקיריכן, ותודה שאפשרתן לנו להתקרב".